درمان پیرچشمی در شیراز | کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به نحوه ی درمان پیرچشمی در شیراز می خوانیم:

  • پیر چشمی چیست؟
  • پیر چشمی به چه علت بروز میابد؟
  •  پیر چشمی چه علائمی دارد؟
  •  دوربینی با پیر چشمی چه تفاوتی دارد؟
  • چه عواملی که منجر به تشدید بیماری پیر چشمی در شیراز می شوند؟
  • چه گزینه هایی برای درمان پیرچشمی وجود دارد؟
  • درمان پیرچشمی در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

اصلاح عیوب انکساری در شیراز

درمان پیر چشمی در شیراز

پیر چشمی یکی از بیماری های رایج چشمی است که معمولا با افزایش سن و عبور از دهه ۴۰ سالگی، بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند و اغلب در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. از آنجایی که در این بیماری افراد مبتلا برای دید اشیاء نزدیک دچار مشکل می شوند؛ بسیاری آن را با دوربینی یکی می دانند. اما باید بگویم که این بیماری متفاوت از دوربینی بوده و دلایل بروز هر کدام از این دو موارد کاملا متفاوت از دیگری هستند. ما قصد داریم در ادامه مطالب در رابطه با پیر چشمی، تفاوت آن با دوربینی و روش های درمان پیرچشمی در شیراز سخن بگویم. لطفاً شما نیز تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید تا در رابطه با این عارضه چشمی، به اطلاعات مفیدی دست یابید.

پیر چشمی چیست؟

پیر چشمی یک فرآیند طبیعی است که به مرور زمان و افزایش سن در سیستم بینایی ما رخ می دهد. در فرآیند پیر چشمی که تقریبا تمامی افراد در سنین بالا با درجات مختلف آن را تجربه می کنند، قدرت بینایی دستخوش تغییراتی شده و ضعیف تر می شود. البته باید متذکر شویم که این بیماری در زنان بیشتر از مردان به چشم می خورد.

چشم پزشکی در شیراز

پیر چشمی به چه علت بروز میابد؟

متخصصان بر این باور هستند که فرآیند پیر چشمی از سن ۴۰ سالگی شروع شده و با افزایش سن کم کم اثرات خود را نشان می دهد. در پیر چشمی  توانایی تطابق عدسی چشم با افزایش سن کم شده و در نتیجه اشیاء در فاصله ای دورتر از فاصله واقعی خود دیده می شوند. در واقع در پیر چشمی، انعطاف پذیری عدسی از بین رفته و با سخت شدن این عضو بدن، دیگر چشم ها همچون قبل دید مناسبی ندارند. به این ترتیب، افراد درگیر با این مشکل برای دید بهتر مجبور به استفاده از عینک و یا لنز های طبی می باشند و یا برای انجام عمل های لیزیک چشم جهت حذف عینک اقدام می کنند.

 پیر چشمی چه علائمی دارد؟

همانطور که گفتیم بیماری پیر چشمی در شیراز یکی از مشکلات شایع سیستم بینایی بوده که مرتبط با افزایش سن است. این بیماری نیز همانند تمام بیماری های دیگر، علائمی را دارد که مهمترین آن ها دوربینی است. با سفت شدن عدسی چشم، عملکرد ماهیچه های موجود در ساختار چشم نیز دچار اختلال شده و دیگر قادر به کنترل عدسی چشم نخواهند بود. دیگر علائم بیماری پیر چشمی عبارت اند از:

  • احساس ضعف و ناتوانی در دید اجسام، و دور نگه داشتن ابزاری همچون کتاب و گوشی جهت دید بهتر آن ها
  • تنگ و‌ کوچک کردن چشم ها به هنگام مطالعه
  • احساس تاری دید در محیط های کم نور و تاریک
  • احساس خستگی دائم و زیاد در چشم ها
  • احساس سر درد و خستگی هنگام انجام فعالیت های که نیاز به تمرکز بالا دارند.

 دور بینی با پیر چشمی چه تفاوتی دارد؟

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم، در فرایند پیر چشمی به علت سخت شدن عدسی و شل شدن ماهیچه ها، سیستم بینایی افراد دچار اخلال شده و اشیا در نقطه ای دورتر از فاصله واقعی خود دیده می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند، بیماری پیر چشمی و دوربینی یکی هستند.

باید متذکر شویم که بیماری دوربینی و پیرچشمی هر چند یک سری شباهت هایی با یکدیگر دارند؛ اما یکی نبوده و تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد.

در بیماری دوربینی ایراد اصلی اختلال بینایی، در عدسی چشم است. منتهی در این بیماری عدسی ها سفت و سخت نمی شوند بله کوتاه تر از حالت نرمال خود شده و افراد مبتلا برای دید اشیاء نزدیک دچار مشکل می شود. علائم شایع نزدیک بینی شامل تاری دید، اشکال در دید اجسام نزدیک و تنبلی چشم هستند.

جراحی حذف عینک در شیراز

چه عواملی که منجر به تشدید بیماری پیر چشمی در شیراز می شوند؟

هر چند که مهمترین عامل بیماری پیر چشمی افزایش سن است، اما عواملی وجود دارند که بر این بیماری دامن می زنند که برخی از مهمترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  • ساختار فردی افراد
  • مصرف برخی داروها
  • ابتلا به بیماری دوربینی
  • انجام برخی از عمل های جراحی چشم

درمان پیر چشمی در شیراز

از آنجایی که پیر چشمی یک بیماری رایج بوده و با افزایش سن همراه است، با گذر زمان شدیدتر می شود. اما با استفاده یک سری راهکارهای پیشگیرانه می توان تا حدود زیادی از پیشرفت این بیماری جلوگیری به عمل آورد. درمان های متعددی برای پیرچشمی وجود دارد، که از جمله ی آن ها می توان به عینک، لنز های طبی و همین طور عمل های لیزیک چشم جهت حذف عینک اشاره کرد. عمل های لیزری چشم، در طی سال های گذشته محبوبیت بسیاری را به دست آورده اند و امروزه افرادی بسیاری از سراسر دنیا داوطلب انجام

امروزه، علاوه بر تجویز عینک، روش های نوین دیگری نیز برای درمان پیر چشمی وجود دارند که استفاده از لنزهای تماسی دو کانونی و یا چند کانونی، استفاده از روش های لیزری بر روی قرنیه و استفاده از یک لنز برای نزدیک بینی و یک لنز برای دوربینی از جمله روش های نوظهور درمان بیماری شایع پیر چشمی هستند. لیزیک به کمک فمتولیزر و گذاشتن لنز چند کانونی داخل چشمی نیز برای درمان این بیمار تجویز می شوند. هر کدام از روش های درمانی ذکر شده معایب و مزایای خود را دارند و هرگز نمی توان یکی از آن ها را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کرد. به همین دلیل فقط چشم پزشک، می تواند بر حسب شرایط بیمار گزینه ایده آل تر را برای درمان پیر چشمی از بین گزینه های موجود تجویز کند.

درمان پیرچشمی در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (جراح چشم و پلک و فوق تخصص شبکیه و فلوشیپ لیزر)، آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی در جهت اصلاح عیوب انکساری ( نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم) می باشد. با انجام بیش از پنجاه هزار جراحی تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی، افتخار این را داریم که خدمات درمانی و زیبایی حوزه ی چشم را با استاندارد های روز دنیا به شما ارائه نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به جراحی های چشم از طریق شماره 09023239023 با ما در ارتباط باشید.

چشم پزشکی در شیرازچشم پزشکی در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

مطالب مرتبط:

6 پاسخ
  1. قربانعلی نصرالهی
    قربانعلی نصرالهی گفته:

    پیرچشمی دارم ۵۳ سالمه آیا درمان میشود بیا خدمتتون

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  2. میترا
    میترا گفته:

    سلام من تنگی زاویه دید دارم و پیرچشمی. چشم چپم ۵ هست نمره ی دیدش ولی چشم راست نیم مایل به استفاده از عینک نیستم چه راهی پیشنهاد میدین اول بلید عمل کنم برا تنگی زاویه دید ؟؟اگه عینک نزنم دید من باز ضعیفتر میشه؟

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *