چشم پزشکی در شیراز

درمان نزدیک بینی در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به درمان نزدیک بینی در شیراز می خوانیم:

  • عمده ترین دلیل ایجاد نزدیک بینی چیست؟
  •  نزدیک بینی چه علائمی دارد؟
  • راه های تشخیص نزدیک بینی در شیراز
  • چه گزینه های درمانی برای نزدیک بینی وجود دارد؟
  • بهترین روش درمان نزدیک بینی در  چیست؟
  • اصلاح دید و درمان نزدیک بینی در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

فمتولیزیک در شیراز

نزدیک بینی یکی از عیوب انکساری چشمی است که علت اصلی بروز این اختلال، عوامل ژنتیکی و گاهاً فشار بیش از حد به چشم و خستگی چشم می باشد. امروزه روش های متعددی نظیر لنز، عینک و عمل های لیزیک برای درمان این اختلال استفاده می شود. در واقع چشم پزشک با توجه به شرایط شما، بهترین روش برای درمان را به کار می گیرد. در ادامه مقاله، در رابطه با این بیماری شایع چشمی و روش های درمان آن توضیحات جامعی را به شما ارائه خواهیم نمود، پس لطفاً با ما همراه باشید.

عمده ترین دلیل ایجاد نزدیک بینی چیست؟

نزدیک بینی، در بیشتر موارد به دلایل ژنتیکی و اغلب در سنین کودکی بروز پیدا می کند. به طور کلی افراد درگیر با این بیماری تصاویر دور را واضح نمی بینند و مجبور هستند جهت دید بهتر اشیا دور، به آن نزدیکتر شوند.

پس بهتر است که اگر در خانواده یا اقوام درجه یک و نزدیکان شما کسی مبتلا به این عارضه می‌باشد، شما نیز حواستان به سلامت چشمان خود و فرزندانتان باشد. علاوه بر ژنتیک عوامل دیگری نیز وجود دارند که سلامت چشمان شما را به خطر انداخته و موجب بروز نزدیک بینی می شوند که برخی از مهمترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  • مطالعه زیاد
  • نگاه کردن بیش از حد به اشیا نزدیک
  • انجام کارهای هنری مانند خیاطی، یافتنی، قالیبافی و ..
  • استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیکی نظیر کامپیوتر، تلویزیون، گوشی همراه و …

 نزدیک بینی چه علائمی دارد؟

شایع ترین علائم نزدیک بینی، شامل خستگی شدید، چشم درد و سردرد است که در صورت عدم توجه به آن این علایم به مرور زمان شدیدتر و بدتر می شود. بنابراین اگر سلامت چشمان شما برایتان مهم است باید دقت کنید و در صورت مشاهده هر کدام از علایم نام برده، حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنید.

اصلاح عیوب انکساری در شیراز

راه های تشخیص نزدیک بینی در شیراز

راه های گوناگونی برای تشخیص نزدیک بینی وجود دارد، از جمله خواند چارت استان، تست فشار خون، معاینه شبکه چشم و … .

چشم پزشک گاهی اوقات با استفاده از یک روش و یا گاهی نیز جهت تشخیص قطعی از چند روش برای تشخیص استفاده می کند.

چه گزینه های درمانی برای نزدیک بینی وجود دارد؟

هنگامی که پس از معاینه چشمان شما، چشم پزشک تشخیص دهد که شما نزدیک بین هستید، گزینه های متعددی برای بهبود وضعیت و درمان بیماری برای شما وجود دارد. معمولا پزشک بسته به درجه نزدیک بینی یکی از روش‌های درمان (استفاده از عدسی مقعر یا عینک، به کار بردن لنز و عمل جراحی لیزیک) را برای شما توصیه می کند.

از عینک خسته شدی؟ دوست داری برای همیشه از شر عینکت خلاص شی؟ راه حل پیش ماست! کلیک کن و با انواع مختلف روش های جراحی موجود برای حذف عینک از جمله فمتولیزیک، لازک، پی آر کی، ترنس پی آر کی، اسمایل و … آشنا شو!

پی آر کی (PRK)

بهترین روش درمان نزدیک بینی در شیراز چیست؟

همانطور که گفتیم درمان نزدیک بینی بسته به نظر چشم پزشک و سلیقه ی شما متفاوت می باشد. افراد زیر 18 سال لزوما به استفاده از عینک و لنز طبی (و ترجیحاً عینک) توصیه می شوند. در حالی که افراد 18 سال بالا،

می توانند با انجام جراحی های اصلاح عیوب انکساری برای درمان اقدام نمایند.

به طور کلی در نظر داشته باشید که در صورتی که عدد منفی روی عینک شما یک عدد بزرگی باشد، درصد نزدیک بینی شما نیز بالاست. در چنین مواردی شما مجبور هستید برای دیدن تصاویر دور و حتی مشاهده تلویزیون از عینک استفاده کنید. معمولا استفاده ی طولانی مدت از عینک و لنز برای اکثریت افراد آزاردهنده است و امروزه عمل های جراحی لیزیک چشم با استقبال کم نظیری رو به رو شده اند. در اکثر افراد، در صورت انجام عمل لیزیک، نیاز به استفاده از عینک و لنز، به طور کلی منتفی می شود. بنابراین این روش درمان شرایط زندگی شما را به جهت کاهش استفاده مداوم از عینک بهتر می کند.

آیا عمل های جراحی لیزیک چشم (حدف عینک)، عوارض دارند؟ یک بار درباره ی این موضوع مطالعه کنید و برای همیشه از خرافات دور شوید! برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا کلیک کنید.

عمل های اصلاح عیوب انکساری در شیراز

اصلاح دید و درمان نزدیک بینی در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، آماده ی ارائه ی خدمات چشم پزشکی به کلیه شما عزیزان با استاندارد های روز دنیا می باشد. با بیش از پنجاه هزار جراحی تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی، مفتخریم که به مراجعین عزیز خدمات رسانی کنیم. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره ی رایگان برای انجام عمل های جراحی و زیبایی چشم و پلک، از جمله عمل فمتولیزیک، لازک، اسمایل، فمتواسمایل، پی آر کی، ترنس پی آر کی، لیزیک، و جراحی های زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، و سوابق کاری دکتر وحید قاسمی فر لطفا کلیک کنید.

چشم پزشکی در شیرازچشم پزشکی در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *