عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز| کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز میخوانید:

  • ناخنک چشم چیست؟
  • ناخنک چشم چه علائمی دارد؟
  • روش های پیشگیری از ابتلا به ناخنک چشم در شیراز
  • مهمترین عوامل بروز بیماری ناخنک چشم یا پتریژوم
  • انجام عمل جراحی ناخنک چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز

 

یکی از روش های درمان بیماری پتریژوم (ناخنک چشم) در شیراز، عمل جراحی است که توسط چشم پزشک انجام می شود. انجام این عمل جراحی هنگامی صورت می گیرد که ناخنک یا همان غشای مخاطی مثلثی شکل، مشکلی در بینایی به وجود بیاورد. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با عارضه ناخنک چشم و علائم و شیوه های درمان آن سخن بگویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری و مسائل مرتبط با آن، تا انتهای مقاله ما را همرایی نماید.

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز تا چه میزان بازدهی دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انجام عمل جراحی ناخنک چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز لطفا کلیک کنید.

ناخنک چشم چیست؟

ناخنک چشم، یکی از بیماری های سیستم بینایی انسان است که در آن قسمت سفید رنگ قرنیه (ملتحمه) و در گوشه ی چشم توسط یک غشای مخاطی مثلثی شکل و خوش خیم  پوشانده می شود. این عارضه نیز همانند سایر بیماری های چشمی، ممکن است اختلالاتی در بینایی به وجود آورده و دید شما را در معرض خطر قرار بدهد. به همین دلیل لازم است جهت درمان آن حتما به یک چشم پزشک متخصص در شیراز مراجعه کرده و توصیه های او را با جدیت دنبال کنید. رها کردن بیماری به حال خودش منجر به زخم شدید در قرنیه شده و شما را در وضعیت بدی قرار می دهد. کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر با بهره گیری از تیم فوق تخصصی، آماده ی ارائه ی خدمات چشم پزشکی به همشهریان عزیز در شیراز می باشد.

ناخنک چشم چه علائمی دارد؟

بیماری ناخنک چشم یک نوع بیماری با علائم کم و حتی در بیشتر موارد بدون علامت است. به همین علت بهتر هست همه افراد، علی الخصوص کسانی که به دلیل موقعیت شغلی ساعت های طولانی به صفحات الکترونیکی خیره می شوند، در دوره های منظم جهت معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند.

گلوکوم (آب سیاه) چیست؟ یک بیماری چشمی که تغییری در چشمان شما ایجان نمی کند اما در صورت عدم درمان به موقع، می تواند سبب کوری شود! برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به علائم گلوکوم و نحوه انجام جراحی گلوکم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز، لطفا کلیک کنید.

 

 

ناخنک چشم در شیراز چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص بیماری ناخنک چشم بسیار ساده بوده و چشم پزشک با استفاده از نور لامپ به راحتی آن را در شکاف پلکی تشخیص می دهد.

عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز

روش های پیشگیری از ابتلا به ناخنک چشم در شیراز

بهترین روش پیشگیری در همه بیماری ها، خودداری از قرار گرفتن در عوامل ایجاد و تشدید آن بیماری است. بنابراین بهترین روش پیشگیری از ناخنک چشم نیز شناختن عوامل ایجاد و تشدید کننده آن می باشد. به همین دلیل در این مبحث ما هر دو مبحث عامل بیماری و روش های پیشگیری از آن را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهمترین عوامل بروز بیماری ناخنک چشم یا پتریژوم در شیراز به شرح زیر می باشد:

  • قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر نور خورشید علی الخصوص اشعه UV یکی از مهمترین و حتی اصلی ترین دلایل ابتدا به ناخنک چشم در شیراز است.

پژوهشگران معتقدند قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب ایجاد انواع و اقسام بیمارهای سیستم بینایی می گردد که پتریژوم نیز یکی از آن ها می باشد. بنابراین، یکی مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به ناخنک چشم، خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مخصوصا در ساعات اوج گرما در شیراز است. اگر شما جزو اقشاری هستید که به دلیل موقعیت شغلی مجبور به فعالیت در زیر نور خورشید می باشید، حتما هنگام  کار از عینک های ضد آفتاب استاندارد استفاده نماید. قرار دادن عینک ضد آفتاب بر روی چشم تا حد قابل توجه ای شما را از گزند عوارض اشعه های نور خورشید در امان نگه خواهد داشت. همچنین در صورت ابتلا به ناخنک چشم، جهت پیشگیری از پیشرفت بیماری نیز استفاده از عینک آفتابی اکیدا توصیه می شود.

  • استفاده طولانی مدت از گوشی همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و هر صفحه الکترونیکی دیگر نیز از دیگر دلایل ابتدا به ناخنک چشم است. به این ترتیب توصیه می شود که زمان استفاده از این ابزارها را تا جایی که امکان دارد کم کنید. البته امروزه به دلیل پیشرفت فضایی مجازی و رونق کسب و کار در این فضا، موقعیت شغلی بسیاری از افراد به شکلی است که مجبور به استفاده طولانی مدت از این ابزارها هستند. لذا اگر شما هم مجبور هستید که روزانه ساعات زیادی را با موبایل و لپ تاپ بگذرانید، جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری ناخنک چشم باید حتما از عینک های آنتی رفلکس استفاده کنید.
  • دود سیگار یکی از موارد بسیار مضر برای بدن ما انسان ها است که سیستم بینایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از جدی ترین عوارضی که دود سیگار برای چشم در بردارد عارضه پتریژوم (ناخنک چشم) می باشد. بنابراین لازم است که با پرهیز از مصرف سیگار در شیراز، خود و اطرافیانمان را از گزند این بیماری و سایر بیمارهای جسمی حفظ کنیم.
  • یکی دیگر از عوامل ابتلا و تشدید بیماری ناخنک چشم آلودگی هوا است. وجود ذرات ریز گرد و غبار و شن و سایر آلوده گی های جوی سیستم بینایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین بهتر است اگر در نقاطی زندگی می کنیم که آب و هوای غبار آلودی دارد حتما هنگام خارج شدن از منزل با خود عینک و کلاه داشته باشیم. البته این موضوع برای کسانی که مبتلا به ناخنک چشم هستند باید با جدیت بیشتری مراعات شود. زیرا ذرات شن و گرد و غبار روند پیشرفت بیماری و حاد کردن وضعیت بینایی را تندتر می کند.

زیر چشم هایتان گود شده و از استفاده از کرم های گران قیمت دور چشم هم خسته شده اید؟ تزریق فیلر را جهت رفع کبودی زیر چشم ها تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا کلیک کنید.

عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز

درمان ناخنک چشم در شیراز

درمان ناخنک چشم بستگی به شرایط شما و نظر چشم پزشک دارد. اما از آن جایی که در اکثر موارد این بیماری به طور جزئی قرنیه چشم را درگیر می کند، به جز یک سری توصیه ها جهت پیشگیری از پیشرفت آن، درمان خاصی ارائه نمی شود. در گاهی موارد نیز چشم پزشک جهت رفع سوزش و خارش چشم، قطره یا پماد تجویز می کند.

اما در شرایطی که ناخنک چشم با مشکلات جدی تر نظیر قرمزی، تحریک و تاری دید به همراه بوده و شیوه های دیگر درمان نیز اثرگذار نبوده اند، چشم پزشک چاره ای جز عمل جراحی چشم شما نخواهد داشت.

عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز، معمولا با دو هدف اصلی برداشت ضایع و پیشگیری از بروز مجدد آن صورت می گیرد.

عمل جراحی ناخنک چشم، یک عمل جراحی فوق العاده حساس بوده که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. بنابراین یکی از توصیه های بسیار مهم در این زمینه، انتخاب یک چشم پزشک حاذق و با تجربه است. به این ترتیب هر چقدر میزان تخصص و مهارت جراح بالا باشد نتیجه عمل موفقیت آمیز و احتمال عود دوباره بیماری نیز کم خواهد بود.

لازم به ذکر است که عمل جراحی ناخنک چشم به تجویز پزشک همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم در مواقعی که مشکلات جدی برای بیمار ایجاد کند صورت می گیرد. اما در برخی موارد نیز عمل جراحی ناخنک چشم، علیرغم نداشتن عارضه ای جدی و صرفا با نیت حفظ زیبایی چشم به درخواست بیمار انجام می شود.

عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز

 

آیا عمل های جراحی لیزیک چشم عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

انجام عمل جراحی ناخنک چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، با بهره گیری از یک تیم فوق متخصص، امکانات روز دنیا و محیطی آرام و دلنشین، آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به شما همراهان عزیز در شیراز می باشد. با دو دهه فعالیت چشم پزشکی و انجام بیش از پنجاه هزار جراحی در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس، آماده ی انجام عمل جراحی ناخنک چشم در شیراز هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت می توانید از طریق شماره ی 09023239023 با ما در ارتباط باشید.

 

چشم پزشکی در شیراز

2 پاسخ
  1. علی
    علی گفته:

    س ببخشید مدت زمان عمل چقدره؟هزینش چقدره؟ایا نیاز به استراحت دارد بعداز عمل؟

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز همه ی این ها به وضعیت چشم شما بستگی داره باید اول معاینه بشین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *