عمل جراحی اسمایل در شیرا

درمان آستیگماتیسم در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به درمان آستیگماتیسم در شیراز می خوانیم:

  • آستیگماتیسم چیست و به چه دلیل در چشم اتفاق می افتد؟
  • استیگماتیسم چه عوارضی دارد؟
  • دلایل عمده ی شکل گیری آستیگماتیسم در شیراز چیست؟
  • چه گزینه هایی برای درمان آستیگماتیسم وجود دارد؟
  • آیا آستیگماتیسم با عمل های جراحی قابل درمان می باشد؟
  • درمان آستیگماتیسم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

جراحی حذف عینک در شیراز

آستیگماتیسم یکی دیگر از عارضه های چشمی در شیراز است که پژوهشگران بر این باور هستند که کاملا جنبه ارثی دارد. مبتلایان به این عارضه چشمی، از هر حالت دوربینی و نزدیک بینی رنج برده و هم دید دور و هم دید نزدیک آن ها با مشکل مواجه است. امروزه روش های درمانی گوناگونی هم چون لنز، عینک، عمل های لیزیک برای اصلاح آستیگماتیسم در شیراز وجود دارد که شیوه درست درمان بستگی به نظر پزشک معالج و درجه مشکل دید و همینطور سلیقه ی بیمار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اصلاح آستیگماتیسم و روش های درمانی آن، لطفا با ما همراه بمانید.

آستیگماتیسم چیست و به چه دلیل در چشم اتفاق می افتد؟

استیگماتیسم یکی نوع اختلال در قرنیه و چشم است که در آن، قرنیه چشم فرد مبتلا از حالت کروی خارج شده و شکل بیضی به خود می گیرد.

در آستیگماتیسم، تشکیل دو کانون خطی به جای یک کانون نقطه ای، سبب می شود تصاویر اشیا دور و نزدیک اطراف شما با قسمت های نامساوی بر روی قرنیه تقسیم شده و تصویر روی شبکیه متمرکز نگردد. این موضع علاوه بر اختلال در دید دور و نزدیک موجبات عدم تمرکز و گاهی اعصاب خوردی شما را نیز فراهم می سازد.

نکته ای که در رابطه با این بیماری حائز اهمیت می باشد، این است که معمولا گذر زمان تاثیری بر آن ندارد و شرایط دید را بدتر یا بهتر نمی کند. اما اگر شما به صورت سطحی با این مشکل درگیر باشید با انجام عمل های اصلاح عیوب انکساری، امکان اصلاح آستیگماتیسم و خلاصی از این مشکل را دارید.

آستیگماتیسم چه عوارضی دارد؟

در افراد مبتلا به آستیگماتیسم در شیراز، به دلیل داشتن حالت نامنظم و انحنادار قرنیه، چشم ها قادر به دیدن فواصل دور و نزدیک نیستند. البته گاهی اوقات نیز، این مشکل به خاطر تغییر حالت لنز پشت عنبیه رخ می دهد.

بنابراین در صورتی که شما مبتلا به این عارضه باشید، اشیاء دور و نزدیک را تار و نامفهوم خواهید دید. سر درد و ریزش اشک نیز از دیگر عوارض این بیماری شایع چشمی می باشد.

دلایل عمده ی شکل گیری آستیگماتیسم در شیراز چیست؟

طبق تحقیقات به عمل آمده، ثابت شده است، عوامل خاصی موجب بروز بیماری آستیگماتیسم نمی شوند. این عارضه یک بیماری ارثی بوده و اکثر افراد از بدو تولد به آن مبتلا هستند و با افزایش سن، درجه آن تغییر کرده و کاهش و یا افزایش پیدا می کند.

معمولا افراد مبتلا به  استیگماتیسم دچار درجات مختلفی از این بیماری بوده و در برخی بسیار خفیف می باشد، و در برخی دیگر در حد پیشرفته است و بر روی دید آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

بنابراین اگر شما احساس می کنید چشمانتان با این مشکل دید درگیر است جهت تعیین درجه درگیری باید حتما به چشم پزشک مراجعه کنید تا چشم پزشک علاوه بر تشخیص قطعی، شیوه درست درمانی را برای شما تجویز کند. همکاران ما در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز، آماده ی ارائه ی خدمات به شما در این زمینه می باشند.

اصلاح آستیگماتیسم در شیراز | در کلینیک دکتر قاسمی فر

چه گزینه هایی برای درمان آستیگماتیسم در شیراز وجود دارد؟

معمولا درگیری چشم با آستیگماتیسم، ممکن است به دو حالت منظم یا نامنظم اتفاق بیافتد. آستیگماتیسم نامنظم اغلب در افرادی که در دوران کودکی از ناحیه چشم ضربه دیده اند، مشاهده می گردد. در صورتی که درگیری چشم شما با آستیگماتیسم به حالت منظم باشد، استفاده از عینک برای اصلاح دیدتان می تواند مفید باشد. اما در آستیگماتیسم نامنظم، افراد معمولا دارای مشکلات قرنیه نظیر قوز قرنیه، کدورت قرنیه، تبخال قرنیه و … هستند و معمولا استفاده از عینک و لنزهای تماسی و در موارد شدیدتر عمل جراحی برای اصلاح آستیگماتیسم پیشنهاد می شود. خوشبختانه امروزه، تکنولوژی های جدید لیزیک چشم نظیر اسمایل و فمتولیزیک، امکان انجام جراحی این گروه از افراد را هم فراهم کرده است؛ اگر چه همچنان، امکان انجام جراحی برای برخی از این افراد با مشکلات شدید قرنیه، وجود ندارد.

استفاده از عدسی های تصحیح کننده (لنز ها) نیز منجر به رفع انحنای نامنظم قرنیه می شود. این لنزها دارای انواع و اقسام مختلفی مانند لنزهای نرم، لنزهای سخت، لنزهای نفوذ پذیر نسبت به اکسیژن، لنزهای دو کانونی، لنزهای با کاربرد طولانی مدت هستند که انتخاب لنز مناسب با توجه به مشکل چشم شما، از جانب چشم پزشک تعیین می شود.

از عینک خسته شدی ؟ دوست داری با انجام جراحی، برای همیشه عینک رو کنار بذاری؟ برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بهترین تکنیک لیزر چشم مناسب چشمت، کلیک کن و این مقاله رو مطالعه کن!

آیا آستیگماتیسم با عمل های جراحی قابل درمان می باشد؟

به طور کلی از دو نوع عمل مختلف، برای اصلاح آستیگماتیسم در شیراز استفاده می شود، که عبارت اند از:

  • جراحی های لیزیک چشم در شیراز (شامل فمتولیزیک، اسمایل، پی آر کی و ترنس پی آر کی و …)

لیزیک یک نوع عمل جراحی است که چشم پزشک با استفاده از ابزاری به نام میکروکراتوم یک برش باریک حلقوی شکل روی قرنیه ایجاد می کند. آنگاه با بلند کردن لایه برش خرده به واسطه لیزر اگزایمر، اقدام به تراش قرنیه چشم به منظور رفع عیوب موجود در آن می کند. این شیوه درمان بسیار کاربردی بوده و هیچ عوارضی هم ندارد.

آیا عمل های لیزیک چشم که با هدف حذف عینک انجام می شوند، عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

عمل های لیزیک چشم در شیراز

  • جراحی کاشت لنز در شیراز

بعضاً و در برخی موارد خاض، جراحی کاشت چشم ممکن است از جانب چشم پزشک برای اصلاح آستیگماتیسم در شیراز به شما توصیه شود.

کاشت لنز چشم در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به عمل جراحی کاشت لنز کلیک کنید.

درمان و اصلاح آستیگماتیسم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

تیم تخصصی ما در کلینیک دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص شبکیه و فلوشیپ لیزر و جراحی پلک)، آماده ی ارائه ی مشاوره به شما برای درمان آستیگماتیسم می باشد. با انجام بیش از پنجاه هزار جراحی فوق تخصصی چشم پزشکی، در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی با استانداردهای روز دنیا به شما عزیزان می باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان، می توانید به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *