عمل آب مروارید در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به عمل جراحی آب مروارید در شیراز می خوانید:

  • جراحی آب مروارید چیست؟
  • شایع ترین علائم بیماری آب مروارید
  •  دلایل ابتلا به آب مروارید در شیراز
  • افرادی که در معرض ابتلا به آب مروارید در شیراز می باشند
  •  نحوه درمان و انجام عمل جراحی آب مروارید در شیراز
  • نکات مهم قبل و بعد از انجام جراحی آب مروارید

نعمت دیدن یکی از بزرگترین دارایی های بشر بوده که بدون آن نمی توان از جهان و زیبایی های آن لذت برد. معمولا برخی افراد بنا بر دلایلی با برخی از ناراحتی های مرتبط با چشم مواجه شده و در پی آن بینایی آنها دچار اختلال می گردد. یکی از شایع ترین بیماری های چشمی که سبب تاری و ضعف بینایی در انسان می گردد، آب مروارید یا کاتاراکت است که خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی قابل درمان می باشد. کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان جهت انجام جراحی آب مروارید در شیراز می باشد.

عمل آب مروارید در شیراز

 

عمل آب مروارید چیست؟ آیا عمل آب مروارید در شیراز انجام می شود؟

 

در ساختار چشم ما انسان ها یک عدسی شفاف وجود دارد که بنا بر دلایلی همانند کهولت سن، مادرزادی، دیابت، و … در برخی افراد کدر شده و موجب کاهش دید و یا تاری دید آنها می گردد. کسانی که مبتلا به آب مروارید می شوند، در انجام برخی از کارهای روزمره نظیر مطالعه، رانندگی و … مشکل پیدا می کنند.

شایان ذکر است که بیشترین کسانی که ابتلا به آب مروارید در شیراز را تجربه می کنند، افراد مسن و بالای ۶۵ سال هستند. این افراد در طول زمان شفافیت عدسی خود را از دست می هند. البته احتمال ابتلا به آب مروارید در شیراز هر سنی وجود داشته و فقط مختص به سنین بالا نیست.

همچنین سرعت ایجاد کاتاراکت (آب مروارید) نه تنها در چشم افراد مختلف یکسان نیست بلکه سرعت تاری دید در دو چشم نیز متفاوت است. معمولا بسته به شرایط بیمار سرعت نیز متغیر هست. کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر آماده ی انجام عمل جراحی آب مروارید در شیراز می باشد.

 

شایع ترین علائم بیماری آب مروارید در شیراز کدامند؟

 

عمل آب مروارید چشم در شیراز

 

کسانی که در شیراز مبتلا به آب مروارید هستند دارای علائمی به قرار زیر می باشند:

  • تار شدن چشم، بدون احساس درد
  • حساسیت شدید به نور
  • تغییرات زود به زود نمره عینک و کاهش نمره دید
  • کاهش شدید و دید در شب
  • احساس دوبینی
  • عدم توانایی مطالعه با نور کم
  • زرد و محو شدن رنگ ها

 دلایل ابتلا به آب مروارید در شیراز کدامند؟

عمل آب مروارید چشم در شیراز

ساختمان چشم انسان متشکل از آب و پروتئین می باشد که ساختمان پروتئین عدسی چشم در یک راستای منظمی قرار گرفته اند و هر چه نظم قرار گیری پروتئین های عدسی چشم بیشتر باشند، شفافیت دید انسان نیز بهتر خواهد شد. از آنجایی که با افزایش سن انسان، ساختمان چشم او نیز حالت اولیه خود را از دست می دهد، در ساختار پروتئین های عدسی تغییراتی به وجود می آید. بنابراین به مرور زمان هر چه انسان مسن تر میشود احتمال درگیری او با بیماری آب مروارید هم بیشتر می گردد.

دیگر عواملی که انسان را در معرض بیماری آب مروارید در شیراز قرار می دهند شامل؛ کشیدن سیگار، قرار گرفتن در معرض نور شدید، بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، وارد آمدن ضربات شدید و حتی متوسط به ناحیه چشم،  قرار گرفتن طولانی مدت بدون استفاده از عینک آفتابی، داشتن سابقه بیمارهای چشمی، مصرف الکل و برخی داروهای استروئیدی

 

چه افرادی در معرض ابتلا به آب مروارید در شیراز می باشند؟

 

۱- افرادی که یکی از بستگان درجه یک و یا درجه دو آن ها سابقه ابتلا به آب مروارید را دارند.

۲. زنان به صورت کلی بیشتر از مردان در شیراز در معرض کاتاراکت هستند

۳- سیاه پوستان بیشتر از سفید پوستان مشکل کدری عدسی و نیاز به انجام عمل آب مروارید در شیراز را پیدا می کنند.

۴- کسانی که سابقه جراحی چشم در شیراز و یا ناراحتی های چشمی داشته اند.

 

 نحوه درمان و انجام عمل جراحی آب مروارید در شیراز به چه صورت است؟

 

لازم به ذکر هست که در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماری آب مروارید در شیراز, عمل جراحی آب مروارید می باشد. منتهی بسته به نظر پزشک متخصص، ممکن هست زمان جراحی در بیماران متفاوت باشد. مثلا کسی که دچار تاری دید کمتر و علائم خفیف تری هست ابتدا پزشک به صورت موقت برای او عینک یا تعویض نمره عینک تجویز می کند.

از عینک خسته شده اید؟ دوست دارید برای همیشه عینک را کنار بگذارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پی آر کی، ترنس پی آر کی، اسمایل، لازک، فمتولیزک و سایر  روش های لیزیک چشم در شیراز (روش های حذف عینک در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر) کلیک کنید!

عمل جراحی آب مروارید امروزه به روش های متعددی انجام می شود که پزشک متخصص بسته به شرایط و موقعیت بیمار یکی از روش های زیر را انتخاب خواهد کرد:

عمل جراحی فیکو آمولسیفیکاسیون

فیکو آمولسیفیکاسیون، یکی از روش های رایج جراحی آب مروارید بوده که در آن به واسطه امواج اولتراسوند عدسی چشم خرد شده و خارج می شود. این  شیوه عمل کاملا بدون عوارض بوده و بسته به مهارت پزشک حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می برد.

 

عمل جراحی کپسولی

عمل آب مروارید به روش کپسولی به دلیل خارج شدن کامل عدسی از درون کپسول خود نیاز به برش بیشتر و در نتیجه دوره نقاهت بیشتری نسبت به سایر روش های جراحی کاتاراکت در شیراز دارد. البته بعد از یک ساعت تحت مراقبت در محل جراحی بیمار می تواند به منزل خود برود.

 

 عمل جراحی فیکو

عمل جراحی آب مروارید به روش فیکو یکی از مدرن ترین شیوه های جراحی آب مروارید در شیراز است که امروزه بیشتر از سایر روش ها جهت درمان آب مروارید در شیراز به کار برده می شود. در این روش یک منفذ کوچک ایجاد شده و عدسی به صورت تاشو داخل چشم وارد می شود و نیاز به عمل جراحی ندارد. این عمل جراحی فقط حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

 

 قبل از انجام جراحی آب مروارید در شیراز چه نکاتی را رعایت کنیم؟

عمل جراحی آب مروارید چشم در شیراز

 

۱- انجام آزمایش های مورد تقاضای پزشک و ارائه نتایج آنها روز جراحی 

۲- در صورت داشتن بیماری زمینه ای و مصرف دارو حتما قبل از عمل آب مروارید پزشک خود را از آن مطلع سازید

۳- خودداری از آرایش چشم ها، از دو روز مانده به روز جراحی آب مروارید

۴- میل کردن یک شام و صبحانه سبک شب و صبح قبل از عمل آب مروارید

۵- گرفتن دوش و استحمام در شب قبل از جراحی

۶- داشتن استراحت کافی و اجتناب از استرس و اضطراب

 

اگر تیم فوق متخصص دکتر قاسمی فر در شیراز  را انتخاب کرده اید بدون هیچگونه استرسی سر موقع به کلنیک مراجعه نماید. زیرا با توجه به تجارب بالای این تیم، عمل شما صد درد صد با موفقیت انجام خواهد شد!

پس از انجام عمل آب مروارید در شیراز چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

عمل جراحی آب مروارید چشم در شیراز

  •  پس از عمل آب مروارید، استفاده از قطره تا زمانی که پانسمان چشم باز نشده است لازم نیست زیرا پزشک به جای آن برای شما قرص استازولامید تجویز می کند.
  •  تا زمان تجویز پزشک باید اجازه بدهید که پانسمان بر روی چشمان شما باقی بماند. همچنین پانسمان باید توسط پزشک باز شود و از باز کردن خود سرانه آن خودداری کنید.
  • پس از برداشت پانسمان از دو استریل چشمی  بتامتازون هر دو ساعت یک بار و قطره کلرامفنیکل هر شش ساعت یک بار به اندازه یک قطره  استفاده نماید. البته از قطره کلرامفنیکل فقط به مدت یک هفته و از قطره بتامتازون به مدت ۵ الی ۶ ماه استفاده کنید.
  • از آنجایی که محل آب مروارید بخیه نمی خورد، باید از فشار دادن، مالاندن و خاراندن آن خودداری کرد زیرا ممکن هست جای زخم باز شده و لنز آسیب ببیند. همچنین باید جهت پیشگیری از آسیب لنز تا شش ماه پس از عمل جراحی از محافظ چشمی استفاده شود.
  •  پس از عمل جراحی آب مروارید توصیه می شود شستشوی صورت و استحمام با شامپو بچه صورت بگیرد
  •  نیاز هست که بیمار پس از جراحی آب مروارید، طبق زمان هایی که پزشک معالج اون تجویز می کنید به مطب مراجعه کرده و تا زمان بهبود کامل تحت نظر باشد.
  •  پس از انجام عمل جراحی آب مروارید، دیدن تصاویر موج دار، کچ و همراه با سایه جای نگرانی نداشته و با مرور زمان و هماهنگی لنز با چشم برطرف می گردد.
  •  اگر پس از عمل جراحی بیمار با یکی از این علائم، در شدید، افت دید پیشرونده، قرمزی شدید چشم، ترشح شدید و ایجاد مکس پران و جرقه باید مواجه شد باید در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه نماید.
  •  هرگز بدون مشورت پزشک از عینک قبلی خود پس از عمل جراحی آب مروارید استفاده نکنید. زیرا در اکثر موارد نمره  عینک قبلی تغییر می کند.
  •  استفاده از لوازم آرایشی یکی دو هفته اول پس از جراحی آب مروارید به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.
  • جهت پاک کردن ترشحات احتمالی روزهای اول پس از جراحی آب مروارید حتما از گاز استریل استفاده کرده و فرو بردن پارچه و دستمال کاغذی به چشم خودداری کنید
  • از آنجایی که برخورد آب به چشم احتمال عفونت محل جراحی آب مروارید را افزایش می دهد، توصیه می گردد تا چند روز پس از عمل جراحی آب مروارید، از برخورد آب با چشم و صورت پیشگیری شود.
  • تا زمان بهبود کامل چشم از قرار گرفتن محیط های آلوده و غبار آلود خودداری کنید.

هزینه ی انجام جراحی آب مروارید در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

هزینه ی انجام عمل آب مروارید در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز، در سال 1400 حدود میلیون تومان می باشد.

 جراحی آب مروارید چشم در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

هر چند عمل جراحی آب مروارید یک عمل ساده است، اما به این معنی نیست که نیاز به تخصص بالا ندارد. اتفاقا برعکس، عمل جراحی آب مروارید یک عمل پیچیده و کاملا تخصصی است که کوچکترین اشتباه در حین آن ممکن است برای بیمار تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

تیم جراحی فوق تخصص دکتر قاسمی فر در شیراز به دلیل داشتن سابقه طولانی، تجارب ارزشمندی را کسب کرده و با تکیه بر آن بدون کوچکترین نگرانی و عوارض عمل شما را انجام می دهد.

همچنین شما عزیزان  می توانید علاوه بر جراحی آب مروارید کلیه خدمات زیبایی و لیزیک چشم را با استاندارد های روز دنیا و در محیطی کاملا حرفه ای از تیم فوق تخصص دکتر قاسمی فر دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های رایگان می توانید همین حالا از طریق شماره تماس 09023239023 و همچنین واتساپ همین شماره با ما در تیم فوق تخصصی دکتر قاسمی فر ارتباط برقرار کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز کلیک کنید.

چشم پزشکی در شیراز

مطالب مرتبط: 

12 پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      برای جراحی باید تشرف بیارین کلینیک از چشمتون عکس بگیریم و دکتر معاینه کنن. در خدمتتون هستیم.

      پاسخ
  1. الی
    الی گفته:

    سلام وقت بخیر
    در کلینیک دکتر قاسمی فر تمیز کردن لنز اب مروارید هم انجام میدین؟

    پاسخ
  2. Alireza
    Alireza گفته:

    سلام عمل آب مروارید بخوان دکتر انجام بدن چندروز باید تو نوبت باشیم ؟

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      بستگی داره چند نفر جلوتون باشن
      با شماره 09023239023 تماس بگیرین

      پاسخ
  3. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام مدت دوماه هست که دچار این ناراحتی شدم وعینک گرفتم ولی هر روز دیدم بدتر میشه مخصوصا در هنگام شب وپیش چشم پزشک رفتم وگفتند آ ب مروارید داره من در شهر بابل زندگی میکنم ولی میخوام در شیراز این عمل رو انجام بدم قیمت عمل رو حدودا بهم بگین وچقدر در شیراز باید بمانم خیلی ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *