اصلاح عیوب انکساری در شیراز

عمل لازک در شیراز


آنچه در این مقاله راجع به انجام عمل لازک در شیراز مطالعه خواهید کرد:

  • نحوه ی انجام جراحی لازک چشم در شیراز
  • مقایسه دو روش عمل جراحی لازک و لیزیک
  • مزایا و معایب عمل لازک
  • دوره ی نقاهت جراحی لازک در شیراز
  • چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لازک هستند؟
  • پاسخ به سوالات متداول در زمینه ی جراحی لازک در شیراز
  • انجام جراحی لازک در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز


انجام عمل لازک چشم در شیراز

نزدیک بینی یا دوربینی بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد و گاهی باعث مشکلات جدی و حتی افسردگی در زندگی آنها می شود. افراد مختلف بسته به سلیقه ی خود، ممکن است عینک یا انواع لنز های تماسی را برای بهبود وضعیت دید انتخاب کنند. اما استفاده ی طولانی مدت از عینک و لنز برای بسیاری از مردم خسته کننده و عذاب آور است. از این رو امروزه، انواع روش های جراحی چشم برای اصلاح عیوب انکساری (حذف عینک) در شیراز، بسیار محبوبیت یافته اند. روش های متعددی برای اصلاح عیوب انکساری مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله: لیزیک، لازک، PRK، transPRK، فمتولیزیک و اسمایل. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را راجع به مزایا و معایب انجام جراحی لازک در شیراز، دوره ی نقاهت این بیماری، افراد واجد شرایط و … به شما ارائه نماییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روش های مختلف اصلاح عیوب انکساری (حذف عینک) در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز کلیک نمایید.


نحوه ی انجام عمل لازک چشم در شیراز

روش لازک  (LASEK: Laser epithelial keratomileusis) در اصل، روش تعدیل شده PRK است. این عمل بر اساس جدا کردن یک فلپ اپیتلیومی (قسمتی از قرنیه) توسط الکل 20 درصد و نگه داری فلپ می باشد. این روش نخستین بار توسط Massimo در سال 1999 میلادی ارائه شد. او چنین گزارش نمود که عمل لازک در شیراز، ترکیبی از محاسن دو روش PRK و لیزیک در شیراز با حذف معایب آن هاست. بیماران درمان شده با این روش، به نسبت، ناراحتی پس از عمل کم تری دارند. در عین حال در این عمل، دست یابی به میزان دید نهایی در بیماران بهبود یافته سریع تر از روش PRK  است.

مقایسه روش لازک و لیزیک

برای مقایسه لازک و لیزیک در شیراز، به سراغ مقاله ای معتبر از فصل نامه چشم پزشکی بینا می رویم. در این مقاله نتايج درازمدت روش لازک و لیزیک در درمان نزديک بيني خفيف تا متوسط مقایسه شده است. خلاصه ی مختصر و مفید این مقاله به شرح زیر می باشد.

انجام جراحی لازک در شیراز، محدوديت هايي مانند پيچيدگي روش جراحي، افزايش زمان عمل را دارد. با توجه به پیچیدگی این تکنیک، جراح حتما باید تخصص و تجربه ی کافی در زمینه ی شبکیه چشم را داشته باشد. در عين حال، اين روش به نظر، مزيت هايی نيز دارد. از جمله مزیت های انجام عمل لازک در شیراز این است که اگر جراح در ايجاد فلپاپي تليومي موفق نشود، مي تواند به راحتي روش اجرايي خود رابه عمل PRK برگرداند. همچنین خطر عفونت نیز کم تر است چرا که فلپ اپیتلیومی به عنوان یک غشای محافظ موثر عمل می کند.

روش لازک در شیراز در موارد زیر احتمالا می تواند مي تواند جايگزين روش ليزيک در شیراز باشد:

  • باريک بودن شيار بين پلکی
  • در مواردي که ضخامت کم قرنيه، در چشم دچار نزديک بيني شديد شده باشد.
  • گسترش عروقي در بستر قرنيه ناشي از استفاده بلند مدت از لنزهاي تماسي وجود داشته باشد.
  • بيماراني که سابقه زخم عودکننده قرنيه دارند و کانديد مناسبي براي ليزيک نيستند.

در تمامی موارد بالا عمل لازک در شیراز، نه تنها باعث اصلاح عيوب انکساري آن ها مي گردد، بلکه به عنوان يک روش درماني براي رفع ضايعه قرنيه نيز مورد استفاده قرار گیرد.

توجه داشته باشید که عمل لازک در عمل منسوخ شده است. به علت شباهت بسیار این عمل با پی آر کی و مزایای پی آر کی، معمولا جراحی پی آر کی انجام می شود.

لازک و لیزیک در شیراز

مزایای انجام عمل لازک چشم در شیراز

لازک، یک روش جراحی نسبتاً جدید است که برای درمان نزدیك بینی، دوربینی و آستیگماتیسم در شیراز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تحقیقات انجام شده این نوع جراحی، یکی از بهترین تکنیک های مورد استفاده برای اصلاح عیوب انکساری در شیراز می باشد. از جمله مزایای عمل لازک نسبت به سایر تکنیک های اصلاح عیوب انکساری عبارت اند از:

  • با توجه به سال ها تجربه ی ما در انجام جراحی های اصلاح عیوب انکساری در شیراز و شهرستان های اطراف، باید بگوییم که عمل های لازک و پی آر کی از ماندگار ترین تکنیک ها هستند و احتمال بازگشت شماره چشم در آن بسیار پایین می باشد.
  • عمل جراحی لازک (پی آر کی) در شیراز نسبت به سایر تکنیک های اصلاح عیوب انکساری هزینه ی به نسبت مناسب تری دارد.
  • جراحی لازک (پی آر کی) برای برخی از افرادی که به دلیل نازک بودن قرنیه امکان لیزک ندارند، بنا به تشخیص چشم پزشک می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
  • عمل جراحی لازک در شیراز برای برخی از افرادی که خشکی چشم دارند نیز مناسب و قابل انجام است.

 معایب انجام عمل لازک چشم در شیراز

در مل لازک و پی آر کی، چون پاور لیزر که حرارت و انرژی دارد، روی سطح قرنیه می خورد، می تواند ایجاد کدورت نماید. بنابر این، تکنیک لازک در شیراز، برای بیماران با شماره های  چشمی بالاتر از 7 (و گاهی 6)، توصیه نمی شود. در این گونه موارد انجام جراحی اسمایل و فمتولیزیک در شیراز توصیه می شود. به طور کلی معایب عمل لازک چشم را می توانیم به صورت زیر بیان کنیم:

  • دوره ی نقاهت نسبت به سایر تکنیک های جراحی از جمله اسمایل و فمتولیزک بیشتر است. دوره ی نقاهت جراحی لازک در شیراز حدود سه روز است.
  • در شماره های چشم بالای چهار، بسته به شرایط چشم، معمولا تکنیک لازک توصیه نمی شود. افراد با این شماره های چشم می توانند بسته به تشخیص چشم پزشک، جراحی فمتولیزیک و اسمایل را در شیراز انجام دهند.
  • امکان انجام جراحی لازک و پی آر کی، برای افرادی که در شیراز قوز قرنیه دارند و یا قرنیه بسیار نازکی دارند در اکثر موارد وجود ندارد.

پاسخ به سوالات رایج درمورد عمل جراحی لازک در شیراز:


دوره ی نقاهت جراحی لازک  به چه صورت است؟

پس از انجام جراحی لازک در شیراز، چیزی حدود 3 روز چشم ها درد خواهد داشت. بعد از سه روز، درد آرام می شود اما تاری دید را معمولا تا یک ماه نیز ممکن است داشته باشید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی لازک هستند؟

معمولا انجام جراحی لازک، به بیمارانی که شماره چشم آن ها کمتر از منفی 4 (آستیگمات ها زیر 3) توصیه می شود.

آیا انجام جراحی لازک در شیراز درد دارد؟

در حین انجام جراحی لازک، به دلیل استفاده از بی حسی، دردی احساس نمی کنید. پس از جراحی هم می توان گفت که تا نهایتا سه روز پس از جراحی در شیراز، درد کاملاً تسکین می یابد.

هزینه ی انجام جراحی لازک در شیراز چقدر است؟

هزینه ی انجام عمل لازک در کلینیک فوق تخصصی دکتر قاسمی فر در سال 1402، 16000000 (شانزده میلیون) تومان می باشد.

چه مدت پس از انجام عمل لازک می توان فعالیت های روزمره را به راحتی انجام داد؟

درد شما معمولا تا سه روز پس از انجام جراحی لازک تسکین می یابد. بعد از این مدت، ممکن است اندکی تاری دید داشته باشید اما معمولا با رعایت توصیه های دکتر می توانید به کلیه فعالیت های روزمره ی خود بازگردید.

عمل لازک در شیراز

آیا اصلاح هر دو چشم در یک جلسه انجام می شود؟

بله. اصلاح دید با جراحی لازک در یک جلسه انجام می شود و در این جلسه هر دو چشم اصلاح می گردد.

آیا افرادی که خشکی چشم دارند هم می توانند جراحی لازک را انجام دهند؟

در پاسخ به این سوال نمی توان یک جواب قطعی داد و این موضوع کاملا به وضعیت چشمان شما بستگی دارد. اگر چشمان شما به خشکی شدید دچار است، ممکن است تکنیک های اسمایل و فمتولیزیک گزینه های مناسب تری برای شما باشند.



کلیه جراحی های اصلاح عیوب انکساری، از جمله لیزیک، لازک، پی آر کی، ترنس پی آر کی، اسمایل و … معمولا تنها با استفاده از بی حسی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شوند.

توصیه ما این است که تا 24 ساعت پس از جراحی لازک حمام نروید و تا سه روز هم اصلا نباید آب به چشمانتان تماس یابد. همچنین تا دو هفته بعد از انجام جراحی باید از آرایش چشم هم بپرهیزید.

فرایند جراحی لازک در کلینیک فوق تخصصی دکتر قاسمی فر در شیراز، حدودا ده دقیقه به طول می انجامد.

درد شما معمولا تا سه روز پس از انجام جراحی لازک تسکین می یابد. بعد از این مدت، ممکن است اندکی تاری دید داشته باشید اما معمولا با رعایت توصیه های دکتر می توانید به کلیه فعالیت های روزمره ی خود بازگردید.

بله. به صورت کلی، شماره چشم های زیر منفی 4 و در مورد آستیگماتیسم، زیر منفی 3، می توانند عمل جراحی لازک را انجام دهند. البته این موضوع کاملا بستگی به سایر پارامتر های قرنیه دارد. برای دریافت مشاوره ی رایگان، تصویر قرنیه خود را به شماره ی 09023239023 در واتساپ ارسال نمایید.

کنکوری ها و افرادی که ساعت مطالعه ی بالایی دارند، بهتر است انجام جراحی را به پس از کنکور و یا ایام امتحانات موکول کنند. افراد شاغل اما معمولا نهایتا تا یک هفته پس از انجام جراحی لازک، می توانند با رعایت نکاتی که دکتر به آن ها توصیه کرده است، سر کار بروند.

خیر. رژیم خاصی مورد نیاز برای انجام عمل لازک و هیچ کدام از دیگر تکنیک های لیزیک چشم نیاز نیست. اما حتما قبل از جراحی غذا میل کنید و هرگز گرسنه برای عمل لازک حاضر نشوید.



 عمل لازک چشم يک روش موثر و مطلوب با نتايج عالي در اصلاح نزديک بيني بدون ايجاد عوارض جدي است؛ به شرط این که در یک محیط تخصصی و زیر نظر تیم متخصص و با تجربه انجام گیرد. اين روش مي تواند به عنوان يک روش جايگزين در جراحي هاي رفرکتيو براي اصلاح نزديک بيني خفيف تا متوسط، مد نظر قرار گيرد.


کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، آماده ی ارائه ی خدمات فوق تخصصی چشم پزشکی و انجام جراحی های عیوب انکساری در شیراز به شما عزیزان می باشد. با انجام بیش از چهل هزار جراحی چشم در شیراز و شهرستان ها، در کنار شما هستیم. شما می توانید برای دریافت نوبت هم اکنون تصویر قرنیه ی خود را به شماره ی 09023239023 ارسال نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلینیک چشم پزشکی دکتر وحید قاسمی فر کلیک نمایید.

کلینیک چشم پزشکی در شیراز


در صورتی که شما قبلا عمل چشم لازک انجام داده اید می توانید تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


آخرین دیدگاه و 32 دیدگاه دیگر نیاز به تایید دارند.
10 پاسخ
  1. ارجی
    ارجی گفته:

    سلام بعد از عمل لازک در محل با گرد و خاک بالا مشکلی پیش نمیاد

    پاسخ
    • Susangolshanلازک
      Susangolshanلازک گفته:

      با سلام سوالی از خدمتتون داشتم من با داشتن فشار چشم و استفاده از قطره بریموگان و زالاتان می تونم عمل لازک انجام بدم ممنونم

      پاسخ
      • zahra esmaeili
        zahra esmaeili گفته:

        سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

        پاسخ
      • zahra esmaeili
        zahra esmaeili گفته:

        سلام حتما باید تشریف بیارین کلینیک و حضوری معاینه بشین عزیز

        پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  2. نگار
    نگار گفته:

    سلام من ۱۹ سالمه برای معاینه قرنیه نوبت میخاستم برای عمل برای برداشتن عینک میشه راهنماییم کنید بخاطر شرایط واتساپ ندارم میشه ی شماره تماس پاسخگو لطف بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 پاسخ
  1. ارجی
    ارجی گفته:

    سلام بعد از عمل لازک در محل با گرد و خاک بالا مشکلی پیش نمیاد

    پاسخ
    • Susangolshanلازک
      Susangolshanلازک گفته:

      با سلام سوالی از خدمتتون داشتم من با داشتن فشار چشم و استفاده از قطره بریموگان و زالاتان می تونم عمل لازک انجام بدم ممنونم

      پاسخ
      • zahra esmaeili
        zahra esmaeili گفته:

        سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

        پاسخ
      • zahra esmaeili
        zahra esmaeili گفته:

        سلام حتما باید تشریف بیارین کلینیک و حضوری معاینه بشین عزیز

        پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  2. نگار
    نگار گفته:

    سلام من ۱۹ سالمه برای معاینه قرنیه نوبت میخاستم برای عمل برای برداشتن عینک میشه راهنماییم کنید بخاطر شرایط واتساپ ندارم میشه ی شماره تماس پاسخگو لطف بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *