عمل جراحی قوز قرنیه در شیراز

کراس لینک قوز قرنيه در شیراز | کلینیک قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به کراس لینک قوز قرنيه در شیراز می خوانیم:

  • کراس لینک قوز قرنيه چیست؟
  • کراس لینک قوز قرنيه در شیراز به چه صورت انجام می گیرد؟
  • آیا انجام عمل کراس لینک قوز قرنيه نتیجه بخش است؟
  • چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی کراس لینک قوز قرنیه هستند؟
  • پاسخ به سوالات متداول راجع به عمل کراس لینک قوز قرنیه در شیراز
  • آیا عمل کراس لینک قوز قرنيه دارای عوارض است؟
  • انجام عمل کراس لینک قوز قرنیه در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

درمان قوز قرنیه در شیراز

کراس لینک قوز قرنيه یکی از روش های درمانی قوز قرنیه است که چشم پزشکان از این شیوه درمانی اغلب جهت کنترل و پیشگیری از پیشرفت بیماری استفاده می کنند. در این مقاله ما قصد داریم درمورد این تکنیک صحبت کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید.

کراس لینک قوز قرنيه چیست؟

کراس لینک قوز قرنيه، یکی از روش های درمان قوز قرنیه است که در آن با حضور ریبوفلاوین به کمک اشعه ماورابنفش رشته های کلاژن قرنیه به یکدیگر متصل شده و منجر به مستحکم شدن قرنیه می شود.

چه روش هایی برای درمان قوز قرنیه در شیراز وجود دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

کراس لینک قوز قرنيه در شیراز به چه صورت انجام می گیرد؟

در تکنیک کراس لینک قوز قرنيه، ابتدا چشم ها به وسیله بی حسی، بی حس می شوند. برای انجام کراس لینک قوز قرنيه، پزشک ابتدا به واسطه ابزاری خاص پلک های شما را باز نگه می دارد. سپس لایه سلول های سطحی قرنیه را برداشته و به مدت نیم ساعت هر سه دقیقه یک بار قطره ریبوفلاوین یک درصد را به چشم شما می ریزد.

پس از گذشت نیم ساعت، بار دیگر در یک بازه زمانی نیم ساعته هر ۵ دقیقه یک بار چشم پزشک اقدام به ریختن قطره به چشم شما می کند. سپس قرنیه چشم شما در معرض تابش اشعه اولتراویوله یا به عبارت دیگر اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد. پس از آنکه مدت زمان لازم برای تابش اشعه ماوراء بنفش بر روی قرنیه سپری شد، چشم پزشک، یک لنز تماسی پانسمانی را بر روی قرنیه قرار می دهد و به این ترتیب مراحل انجام کراس لینک قوز قرنيه به اتمام می رسد.

آیا انجام عمل کراس لینک قوز قرنيه نتیجه بخش است؟

این حق مسلم شما و هر بیماری است که قبل از انجام عمل از درصد نتایج آن اطلاع داشته باشد. در رابطه با پاسخ این سوال باید بگویم که در طی بررسی هایی که به واسطه محققان صورت گرفته، مشخص شده است که عمل کراس لینک قوز قرنيه به صورت صد در صدی منجر به توقف پیشرفت بیماری شده و در نیمی از افراد نیز قوز قرنیه اندکی مسطح گشته و بهبود می یابد! بنابراین عمل کراس لینک قوز قرنيه در شیراز شما را از پیوند قرنیه بی نیاز کرده و یا انجام پیوند را به تاخیر می اندازد. همچنین میزان آستیگماتیسم چشم شما را نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

درمان قوز قرنیه در شیراز

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی کراس لینک قوز قرنیه در شیراز هستند؟

در صورتی که شما دارای شرایط زیر باشید مجاز به انجام کراس لینک قوز قرنيه می باشید:

  • تشخیص قطعی کراتاکونوس (قوز قرنیه) برای شما محرز باشد
  • مدارک پزشکی شما دال بر پیشرفت بیماری داشته باشند
  • ضخامت قرنیه شما حداقل به ۴۰۰ میکرون رسیده باشد
  • جزو زنان باردار و شیرده نباشید
  • در مراحل اولیه تشخیص کراتاکونوس باشید
  • مشکل قوز قرنیه شما پیشرونده باشد
  • لنز تماسی روی قرنیه شما خوب فیت نشود.

پاسخ به سوالات متداول راجع به عمل کراس لینک قوز قرنیه در شیراز

آیا پس از انجام جراحی باید بستری شوم؟

خیر، این جراحی معمولا بستری ندارد و پس از آن که چشم پزشک فرایند درمانی کراس لینک قوز قرنيه را به روی چشم شما انجام می دهد، شما می توانید با چشم باز تخت را ترک کرده و حتی نیازی به استفاده از چشم بند هم ندارید.

پس از جراحی قوز قرنیه چه داروهایی را باید مصرف کنم؟

شما احتمالا به یک سری داروها نظیر آنتی بیوتیک، ضد التهاب، اشک مصنوعی و داروهای آرام بخش نیاز دارید که باید با نسخه ای که  چشم پزشک برای شما می پیچد آن ها را تهیه کنید و دقیقا مطابق با دستور مورد مصرف قرار دهید. باید متذکر شویم که مصرف داروهای نام برده، پیوندهای متقاطع بین رشته های کلاژن قرنیه را افزایش داده و در نتیجه منجر به مستحکم تر شدن قرنیه می شوند.

عمل جراحی قوز قرنیه در شیراز

چند روز پس از جراحی قوز قرنیه، پانسمان برداشته می شود؟

اگر روند درمان شما مطابق با انتظارات چشم پزشک پیش برود، احتمالا در روز سوم و یا چهارم، لنز تماسی و پانسمانی که روی چشم و سطح قرنیه قرار گرفته است، برداشته خواهد شد.

از عینک خسته شده اید؟ دوست دارید برای همیشه عینک را کنار بگذارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پی آر کی، ترنس پی آر کی، اسمایل، لازک، فمتولیزک و سایر  روش های لیزیک چشم در شیراز (روش های حذف عینک در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر) کلیک کنید!

چه مدت پس از جراحی کراس لینک قوز قرنیه در شیراز باید جهت چکاپ به چشم پزشک مراجعه کنم؟

لازم است که شما روز بعد از انجام کراس لینک قوز قرنيه جهت بررسی نحوه ترمیم سطح قرنیه و کاهش احتمال عفونت به کلینیک مراجعه کرده و توسط چشم پزشک ویزیت شوید.

پس از آن شما باید در فواصل زمانی یک ماه، سه ماه، یک سال و دو سال جهت بررسی وضعیت قرنیه چشم تان ویزیت شوید.

چه مدت پس از انجام جراحی کراس لینک قوز قرنیه می توانم به فعالیت های معمول خود بازگردم؟

از لحاظ انجام فعالیت های روزمره، عمل کراس لینک قوز قرنيه، محدودیت زیادی برای شما ایجاد نمی کند و نهایتا پس از ۳ الی ۴ روز قادر به انجام تمام کارهای خود هستید. همچنین در این مدت زمان ۳ الی ۴ روزه، باید از برخورد آب با چشمتان نیز خودداری کنید.

آیا بعد از انجام عمل کراس لینک قوز قرنیه  تاری دید خواهم داشت؟

اندکی تاری دید در هفته اول عمل طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

آیا می توانم پس از جراحی کراس لینک قوز قرنیه، از لنز تماسی استفاده کنم؟

حدود ۶ هفته پس از عمل کراس لینک قوز قرنیه در شیراز، شما قادر به استفاده مجدد از لنز تماسی هستید.

عمل قوز قرنیه در شیراز

آیا امکان انجام عمل کراس لینک قوز قرنيه به صورت همزمان بر روی هر دو چشم وجود دارد؟

این یکی از سوالات رایج و پر تکراری است که اغلب بیماران از ما دارند. اگر شما هم می خواهید پاسخ این پرسش را بدانید، باید بگویم که انجام این کار بستگی به نظر پزشک شما دارد. اما به طور کلی امکان انجام عمل کراس لینک قوز قرنيه برای هر دو چشم به صورت یک زمان وجود دارد.

آیا عمل کراس لینک قوز قرنيه دارای عوارض است؟

عمل کراس لینک قوز قرنيه نیز همچون هر عمل دیگری با یک سری عوارض احتمالی نظیر احساس وجود جسم خارجی در چشم، احساس درد و تحریک پذیر بودن چشم در روز اول عمل به همراه است. اما با مصرف مسکن هایی که پزشک برای شما تجویز می کند این عوارض قابل کنترل هستند.

یکی از عوارض طولانی مدت کراس لینک قوز قرنيه که حتی تا چند ماه هم طول می کشد خشکی چشم است که این عارضه نیز با مصرف قطره اشک مصنوعی چندان آزار دهنده نخواهد بود.

آیا عمل های لیزیک چشم  جهت حذف عینک، عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لیزیک چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز لطفا کلیک کنید.

انجام عمل کراس لینک قوز قرنیه در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، با بهره گیری از یک تیم فوق تخصصی به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص شبکیه و جراحی پلک و چشم) آماده ی ارائه ی خدمات چشم پزشکی به شما عزیزان با استاندارد های روز دنیا می باشد. برای دریافت مشاوره می توانید هم اکنون به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید و تصویر قرنیه ی خود را برای ما بفرسید.

چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *