درمان خونریزی شبکیه چشم در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

درمان خونریزی شبکیه

درمان خونریزی شبکیه باید فقط تحت نظر متخصص چشم صورت بگیرد. خون ریزی شبکیه چشم به دلایل مختلفی صورت می گیرد و گاهی اوقات بی خطر بوده و برعکس گاهی اوقات نیز ممکن این مشکل حاد و جدی باشد. به همین دلیل باید در اسرع وقت تحت درمان قرار بگیرد. ‌بنابراین هر گاه که شما با این مشکل مواجه شوید، باید حتما به چشم پزشک مراجعه کرده و از اقدام به درمان خودسرانه جدا پرهیز کنید. لطفا با ما همراه بمانید تا در رابطه با علت و درمان خون ریزی شبکیه بیشتر با هم صحبت کنیم.

چند نکته مهم جهت درمان خونریزی شبکیه

امروزه در اکثر موارد درمان خونریزی شبکیه به راحتی صورت می گیرد. اما واقعیتی که شما در این باره باید آن را جدی بگیرید اقدام به موقع جهت درمان است. زیرا هر چقدر برای دوام تعلل شود، به مراتب شرایط برای رفع مشکل به وجود آمده نیز سخت تر خواهد شد.

دیگر نکته مهم در این باره، این است که، بهترین تجویز فقط به واسطه چشم پزشک صورت می گیرد. بنابراین لازم است که شما به تمام توصیه های پزشک خود گوش داده و مطابق با دستورات او مراحل درمان خود را در پیش بگیرید. به عنوان مثال گاهی اوقات ممکن است به علت شدت خون ریزی پزشک ترجیح دهد که مراحل درمان خونریزی شبکیه را به زمانی دیگر موکول کند که خون ریزی کم شود.

پس تا زمانی که شرایط برای درمان فراهم شود، شما نباید دست به انجام اعمالی نظیر بلند کردن و هل دادن اجسام سنگین بزنید که خون ریزی چشم را شدید کنند. به هر حال پزشک دلسوز شما بوده و شما نیز جهت بهبود و پیشگیری از آسیب به بینایی خود باید مطیع فرمان او باشید.

درمان خونریزی شبکیه چشم به چه صورت است؟

بیشترین مساحت کره چشم انسان متعلق به شبکیه می باشد. به نحوی که حدود ۷۵ درصد از مساحت چشم متعلق به این قسمت بوده و از نه لایه جداگانه تشکیل شده است. شبکیه چشم نیز همچون دیگر قسمت های بدن در معرض یک سری ناراحتی ها قرار دارد که خونریزی یکی از رایج ترین این ناراحتی می باشد.

احتمال خونریزی شبکیه در هر سن و سالی برای شما وجود دارد، اما بیشترین عامل آن اصابت ضربه به چشم است. همچنین ابتلا به برخی بیماری های زمینه ای نظیر دیابت و فشار خون نیز از جمله مواردی هستند که شبکیه چشم شما را مستعد خونریزی می کنند. به همین دلیل یکی از راه های مهم پیشگیری از این مشکل داشتن زندگی سالم به همراه ورزش و رژیم غذایی مناسب است.

در حال حاضر روش های متعدد برای درمان خونریزی شبکیه موجود است، منتهی انتخاب روش درست بستگی به علت خونریزی دارد.‌ بنابراین برای درمان خونریزی شبکیه ابتدا باید پزشک، چشم شما را معاینه کرده و پس از یافتن ریشه خونریزی درمان مناسب را پیش بگیرد.

بهترین و کارآمدترین درمان برای خونریزی شبکیه، لیزر درمانی بوده و به خوبی خونریزی شبکیه را کنترل می کند. مخصوصا اگر خونریزی شبکیه چشم شما به علت بیماری دیابت باشد، روش لیزر درمانی، بسیار موثر بوده و شما را از پارگی شبکیه در امان نگه می دارد.

2 پاسخ
  1. زینب شکری
    زینب شکری گفته:

    شبکیه چشم خونریزی کردچشم راستم خیلی ظیف کم میبینم خیلی تاره خون ریزی کرد درمان دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *