لیزر شبکیه چشم در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به جراحی شبکیه چشم در شیراز خواهیم خواند:

لیزر شبکیه چشم

لیزر شبکیه چشم یک روش غیر تهاجمی است که معمولا در کلینیک چشم پزشکی توسط متخصص انجام می گیرد. لیزر درمانی برای درمان بیماری شبکیه چشم یک روش بسیار مناسب و دقیق بوده که بدون آسیب رساندن به قرنیه و لنز چشم از آن‌ ها عبور کرده و بر روی نقطه معیوب متمرکز می شود. به این ترتیب به راحتی عامل بیماری شبکیه را درمان می کند. لطفا همچنان همراه باشید تا در رابطه با این تکنولوژی نوین درمان اطلاعات بیشتری به شما ارائه بدهیم.

لیزر شبکیه چشم به چه منظور صورت می گیرد؟

لیزر شبکیه دسته ای نور متمرکز است که به منظور درمان بافت معیوب شبکیه به طور کاملا و دقیق بر روی آن متمرکز می شود. در حال حاضر لیزر شبکیه یک روش درمان بسیار مفید و کاربردی است که برای انواع و اقسام بیمارهای شبکیه چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا نوع لیزرهایی که برای درمان غیر تهاجمی شبکیه کاربرد دارد، از نوع حرارتی بوده که انرژی و حرارت حاصل از  نور لیزر به وسیله بافت معیوب جذب شده و آن را از بین می برد. هر چند جای لیزر به صورت جزئی زخم می شود. اما زخم آن در مدت زمان کوتاهی رفع می گردد. به این ترتیب بیماری شبکیه چشم، با لیزر درمانی در مدت زمان بسیار کوتاهی تحت درمان و مداوا قرار می گیرد.

استفاده از لیزر شبکیه اغلب موارد به منظور بهبود پارگی های شبکیه، رفع بافت اضافی و غیر طبیعی شبکیه و رفع رگه های خونی مورد توجه قرار دارد.

امروزه چشم پزشکان بسته به آن که کدام قسمت از شبکیه باید تحت مداوا قرار بگیرد، از روش های مختلف لیزر شبکیه استفاده  می کنند. همچنین ابزاری که برای این منظور نیاز دارند یک لیزر مخصوص چشم و سیستم میکروسکوپ چشمی است.

روند انجام لیزر شبکیه به چه صورت است؟

در روند انجام لیزر شبکیه لازم است که در ابتدای امر مردمک چشم شما گشاد شود که این کار اغلب با استفاده داروی خاصی که به صورت قطره به چشم ریخته می شود صورت می گیرد.

سپس با ریختن قطره دیگری به نام قطره بی حسی موضعی  در چشم  محل درمان بی حس شده و مراحل اصلی درمان بسته به مهارت چشم پزشک و شرایط بیماری شما حدود ۵  الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد، با لیزر آغاز می گردد.

بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است دکتر برای مداوای شما از لیزر غیر مستقیم استفاده کند که در این صورت لازم است شما روی تخت دراز بكشيد.

اما اگر پزشک تشخیص دهد لیزر درمانی شبکیه باید با استفاده از سيستم ميكروسكوپ انجام شود، یک لنز تماسی در چشم شما قرار می دهد تا پلک ها را برای فرایند درمان کاملا  باز نگه دارد. سپس با تاباندن پرتو لیزر متمرکز شده بر روی قسمت آسیب ديده شبکیه چشم اقدام به مداوای شما می کند.

در این روش درمان شما کاملا به هوش بوده و در طول درمان، جرقه های نور را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی لیزر شبکیه بدون درد است. اما اگر گاهی اوقات در برخی از بیماران درد و ناراحتی وجود داشته باشد استفاده از ژل بی حسی برای رفع آن مفید است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *