جراحی حذف عینک در شیراز

درمان دوربینی در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به درمان دوربینی در شیراز می خوانیم:

  • دوربینی چیست؟
  • اختلال دوربینی به چه دلیل در چشم اتفاق می افتد؟
  • عمده ترین دلایل بروز دوربینی در چشم ها چیست؟
  •  دور بینی چشم ها چه علائمی دارد؟
  • رایج ترین سن ابتلا به دوربینی چیست؟
  • دوربینی چگونه تشخیص داده می شود؟
  • چه گزینه هایی برای اصلاح و درمان دوربینی وجود دارد؟
  • درمان دوربینی چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

عمل لازک در شیراز

دوربینی یا “هایپرودیا” یکی از اختلال های شایع چشمی است که امروزه با به کار بردن روش های متعدد درمانی قابل بهبود و حتی درمان می باشد. در اختلال دوربینی، اشیاء نزدیک تار، اما اشیاء دور واضح دیده می شوند. در ادامه مطالب ما قصد داریم این عارضه چشمی را مورد بررسی قرار داده و در رابطه با علت و روش های درمان آن بیشتر سخن بگویم. از شما نیز دعوت می کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید.

دوربینی چیست؟

دوربینی که در اصطلاح پزشکی به نام هایپروپیا نیز خوانده می شود، یک نوع بیماری چشمی است که در آن افراد مبتلا، برای دید اشیاء نزدیک دچار مشکل هستند. اگر شما هم جزو مبتلایان به این عارضه چشمی باشید، می دانید که هنگام نگاه کردن به اشیا نزدیک چشمان شما دچار دوبینی و تاری دید می شود. بنابراین انجام یک سری کارهای روزمره نظیر مطالعه، دوخت و دوز و موارد مشابه دیگر برای شما سخت و در موارد شدیدتر حتی غیر ممکن می شود.

اختلال دوربینی به چه دلیل در چشم اتفاق می افتد؟

معمولا در چشمان افراد دوربین، قرنیه دارای انحنای کافی نبوده و یا عدسی چشم بیشتر از حالت عادی عقب قرار دارد. بنابراین به جای آن که تمرکز نور بر روی شبکیه چشم باشد، در پشت آن متمرکز می گردد.

عمده ترین دلایل بروز دوربینی در چشم ها چیست؟

متخصصان معتقد هستند که دوربینی اغلب جنبه ارثی دارد. بنابراین اگر شما و یا نزدیکانتان مبتلا به عارضه دوربینی هستید، احتمال درگیری فرزندان شما با این مشکل نیز بالاست. به همین دلیل نیاز است که در بازه های زمانی مشخص آن ها را برای سنجش بینایی به مراکز مربوطه یا مطب چشم پزشک ببرید. همچنین اگر شما تا کنون از لحاظ دوربینی دچار مشکل نشده اید، اما نزدیکانتان این مشکل را دارند، با افزایش سن احتمال بروز این اختلال در شما نیز وجود دارد. بنابراین لازم است که همیشه مواظب چشمان خود و علائم احتمالی دوربینی باشید.

البته افزایش سن نیز، خود به طور جداگانه یکی از عوامل رایج دوربینی به شمار می رود؛ همان چیزی که در اصطلاح عامیانه از آن به عنوان “پیر چشمی” یاد می شود. دیگر عامل بروز دوربینی شامل بیمارهای شبکیه و تومورهای چشمی است که این موارد بسیار نادر هستند.

جراحی حذف عینک در شیراز

 دوربینی چشم ها چه علائمی دارد؟

دوربینی چشم نیز هم چون دیگر عارضه های چشمی، با یکی سری علائم و نشانه هایی به همراه است. بنابراین اگر شما این علایم را بشناسید، با مشاهده آن ها در وضعیت دید خود زود دست به کار میشوید و به چشم پزشک مراجعه می کنید. به هر حال در صورت تشخیص زود هنگام، فرایند درمان شما راحت تر و سریع تر خواهد بود.

به طور کلی مهمترین علایم بیماری دوربینی به شرح زیر است:

  • تاری دید، مخصوصا در شب
  • مشکل دیدن اشیاء نزدیک و عدم امکان انجام برخی فعالیت های روزمره
  • مواجه شدن با درد در چشم ها
  • خستگی شدید و مداوم چشم
  • سر درد شدید

توجه داشته باشید که به طور معمول کودکان مبتلا به دوربینی هیچ علامتی ندارند. اما در صورتی که شدت دوربینی در کودکی بالا باشد، علائمی نظیر سر درد، مالیدن چشم‌ها و عدم علاقه به مطالعه و خواندن در آن ها دیده می شود.

از پف پشت پلکت خسته شدی؟ احساس می کنی سنت الکی بالا نشون داده میشه؟ راهکار تو پیش ماست! بلفاروپلاستی! یک جراحی نیم ساعته و سرپایی، بدون نیاز به بیهوشی که میتونه تورو بیست سال جوون تر کنه!

رایج ترین سن ابتلا به دوربینی چیست؟

رایج ترین سن بروز عارضه دوربینی، اوایل دوران کودکی است. اما رشد طبیعی کودک این مشکل را در او رفع می‌کند. زیرا با افزایش سن و تکمیل دوره رشد، در چشمان نیز حالت تطابق اتفاق افتاده و این مشکل خود به خود حل می شود. اما با افزایش سن از 40 سالگی، چشم انسان به طور طبیعی در برخی افراد قدرت تمرکز خود بر اشیاء نزدیک را به مرور زمان از دست داده و  دید اشیاء نزدیک برای او سخت و تار می شود. این اتفاق که با دوربینی به همراه است پیر چشمی نامیده می‌شود.

عمل های لیزیک چشم در شیراز

دوربینی چگونه تشخیص داده می شود؟

فارغ از علایمی که شما به هنگام مطالعه یا دیدن اشیاء نزدیک با آن مواجه هستید، تشخیص قطعی آن با تنها با معاینه چشم پزشک ممکن است. یک چشم پزشک حاذق و با تجربه در همان معاینات اولیه چشم قادر است احتمال ابتلای شما به این بیماری را تشخیص دهد. معمولا چشم پزشکان روش های متعددی را برای تشخیص این بیماری به کار می برند.

معمولا در اولین گام ابتدا دید شما را با توجه به نمودار چشمی در فواصل مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس با توجه به نتایج حاصل از بررسی دید چشم، ممکن است پزشک تشخیص دهد معاینه چشم متسّع را نیز بر روی چشمان شما انجام دهند.

برای این منظور، جهت باز شدن مردمک چشم، قطره توسط چشم پزشک داخل چشمان شما ریخته می شود تا به صورت واضح تری پشت چشم شما را برای تشخیص قطعی مشاهده کند.

چه گزینه هایی برای اصلاح و درمان دوربینی وجود دارد؟

برای درمان دوربینی روش های متعددی درمانی وجود دارد و با توجه به درجه دور بینی، چشم پزشک شیوه درمانی مناسب را به شما توصیه می کند. حتی گاهی اوقات به دلیل خفیف بودن شدت دوربینی ممکن است چشم پزشک هیچ درمانی را برای شما ارائه ندهد. زیرا در این صورت پزشکان معتقد هستند که اصلاح دوربینی های خفیف به وسیله ماهیچه های مژگانی و در گذر زمان انجام می شود؛ لذا نیاز به استفاده از روش های اصلاحی دیگر نیست. اما در صورتی که درجه دوربینی شما از نوع متوسط و یا شدید باشد، چشم پزشک یکی از شیوه های درمانی زیر را برای شما تجویز خواهد کرد:

 عینک

همانطور که همه می دانند، رایج ترین شیوه ی اصلاح و درمان عیوب انکساری چشم ( دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم)، استفاده از عینک با شماره مناسب می باشد.

از عینک خسته شدی؟ دنبال یک روش مطمئن برای حذف عینک هستی؟ روی هر کدوم از تکنیک های جراحی زیر کلیک کن و مطالعه کن، تا بفهمی مناسب ترین روش برای تو چیه.

اسمایل، فمتولیزیک، پی آر کی، ترنس پی آر کی

لنز

تجویز لنز نیز از روش های پرکاربرد درمانی بوده که در این روش به جای عینک، پزشک لنزهای درمانی را درون چشم بیمار بر روی شبکیه او قرار می دهد.

عمل های لیزیک چشم

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، انجام انواع و اقسام عمل های جراحی به منظور رفع ناراحتی ها و عیوب چشمی و بهبود دید بیماران نیز بسیار متداول شده است. از جمله این موارد می توان به فمتولیزیک، اسمایل، پی آر کی، ترنس پی آر کی، فمتواسمایل و … اشاره نمود. ما در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز، با انجام بیش از پنجاه هزار جراحی تخصصی چشم، افتخار خدمات رسانی با شما را در این زمینه داریم.

درمان دوربینی چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص جراحی شبکیه، فلوشیپ لیزر و جراحی پلک)، با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی و متدهای جراحی، آماده ی ارائه ی خدمات به همشهریان عزیز در شیراز و سایر شهرستان های اطراف می باشد. با دو دهه تجربه ی خدمات رسانی در زمینه ی جراحی های تخصصی چشم ها و پلک ها، آماده ی ارائه ی خدمات چشم پزشکی به شما عزیزان با استاندارد های روز دنیا هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به جراحی های چشم از طریق شماره 09023239023 با ما در ارتباط باشید.

چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *