عکس برداری قرنیه - عکس شبکیه در شیراز

عکس برداری قرنیه – عکس شبکیه در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به عکس برداری قرنیه – عکس شبکیه در شیراز خواهیم خواند:

  • عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه چشم با چه اهدافی انجام می شود؟
  • عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه چگونه صورت می‌ گیرد؟
  • هزینه ی انجام عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه

عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه

امروزه قبل از انجام کلیه جراحی های چشمی در شیراز، شما نیاز دارید که پیش از آن، عکسبرداری از چشمتان را انجام دهید و عکس قرنیه خود را جهت بررسی پارامتر های چشم، در اختیار چشم پزشک قرار دهید. خوشبختانه امروزه عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه در شیراز با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته، به راحتی انجام میشود و هیچ گونه عوارض و ناراحتی را هم برای شما در پی ندارد. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه برای شما صحبت کنیم، لطفا شما نیز با ما همراه بمانید تا اطلاعات مفید و جامعی را در این باره به شما ارائه بدهیم.

عکس برداری قرنیه - عکس شبکیه در شیراز

از عینک خسته شدی؟ دنبال یک روش مطمین برای اصلاح دید هستی؟ اگر نگران عوارض عمل های لیزری چشم هستی، اینجا کلیک کن.

لیزیک چشم در شیراز

عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه چشم به چه منظوری انجام می شود؟

عکس برداری قرنیه و تهیه عکس شبکیه در شیراز، با استفاده از دوربین های پیشرفته ی امروزی، چندان کار سختی نبوده و پزشک شما قادر است با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی چشم، در زمان کوتاهی این کار را برای شما انجام بدهد. دستگاه آنژیوگرافی این قابلیت را دارد که از شبکیه و قرنیه چشم شما عکس برداری کرده و شرایط چشم شما را با تمام جزئیات برای پزشک مشخص کند.

جهت تهیه عکس رنگی از قرنیه و عکس شبکیه در شیراز، ابتدا به وسیله دستگاه آنژیوگرافی چشم، پزشک شما از دارویی به نام فلورسئین استفاده می کند. استفاده از داروی نام برده به چشم پزشک این امکان را می دهد تا شرایط شبکه چشم را با تمام جزئیات آن رصد کند. زیرا قطره فلورسئین در واقع باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود.

به عبارت دیگر تهیه عکس رنگی تمام رگ هایی که خون ریزی دارند را به راحتی شناسایی کرده و چشم پزشک با مشاهده آن ها در صدد درمان چشم شما برمی آید. اگر شما دارای بیماری های زمینه ای دیابتی و فشار خون هستید، عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه از جمله کارهای واجبی است که طبق دستور پزشک باید در طی دوره های مشخص انجام بدهید.

بیماران دیابتی چند وقت یک بار باید برای چکاپ چشم به چشم پزشکی مراجعه نمایند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

انجام عکس برداری قرنیه و تهیه عکس شبکیه در شیراز، چگونه صورت می‌ گیرد؟

در حال حاضر دستگاه عکس برداری انژیوگرافی یکی از مناسب ترین ابزارها برای عکس برداری از قرنیه و شبکیه چشم در شیراز به شمار می رود. زیرا با استفاده از این دستگاه می توان عکس های دقیقی را از شبکیه و قرنیه چشم به دست آورد.

عکس برداری قرنیه - عکس شبکیه در شیراز

مراحل انجام عکس برداری شبکیه در شیراز به چه صورت است؟

جهت عکس برداری از قرنیه و شبکیه، ابتدا با استفاده از قطره فلورسئین که حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد، مردمک چشم کاملا باز می شود. پس از آن که چشم پزشک تشخیص بدهد مردمک چشم شما به اندازه مطلوب باز شده و قابل عکس برداری است، از شما می خواهد که در مقابل دوربین آنژیوگرافی بنشینید. سپس با استفاده از این دستگاه از ته چشم یا همان شبکیه و قرنیه عکس برادری می کند.

جهت تهیه عکس رنگی از چشم در شیراز، پزشک مجبور است یک داروی قرمز رنگی را که دارای هیچ گونه درد و عوارضی نیست به دست شما تزریق کند. پس از آنکه عکس چشم شما به واسطه دستگاه عکس برداری انژیوگرافی آماده شد، چشم پزشک آن را چک کرده و با توجه به وضعیت چشم‌ شما، در صورت نیاز به درمان، مراحل درمان مناسب را آغاز می کند.

مهمترین ویژگی برجسته ی گرفتن عکس از شبکیه و قرنیه این است که چشم پزشک می تواند بهترین شیوه درمان را در پیش بگیرد. البته علاوه بر دستگاه آنژیوگرافی، دستگاه fundus نیز برای این منظور کاربرد دارد که معمولا به منظور بررسی جریان خون شبکیه و  کوروئید از این دستگاه استفاده می شود.

هزینه ی انجام عکس برداری قرنیه و عکس شبکیه

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر ،به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص و جراح پلک و چشم ،فلوشیپ لیزر) آماده ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به هم وطنان عزیز در شیراز می باشد. شما میتوانید برای بهره مند شدن از مشاوره ی رایگان ما در زمینه ی جراحی های چشمی، به واتساپ به شماره ی 09023239023 پیام دهید. برای کسبک اطلاعات بیشتر و کسب اطلاع از هزینه ی عکس برداری قرنیه با شماره های ثابت کلینیک تماس بگیرید.

چشم پزشکی در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *