اندازه گیری فشار چشم در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

اندازه گیری فشار چشم در شیراز

آنچه در این مقاله راجع به اندازه گیری فشار چشم در شیراز خواهیم خواند:

  • فشار چشم چیست؟
  • علت مهم بودن فشار چشم چیست؟
  • هزینه ی انجام اندازه گیری فشار چشم در شیراز چقدر است؟

اندازه گیری فشار چشم در شیرازفشار چشم یکی از معیارهای مهم سنجش سلامت چشم است که در طی معاینه های دوره ای مورد توجه چشم پزشکان قرار دارد. گاهی اوقات بنابر دلایلی ممکن است فشار چشم بالاتر از حد طبیعی برود و عصب بینایی را تحت تاثیر قرار بدهد و در نتیجه منجر به ضعف بینایی و حتی کوری شود. لطفا همچنان همراه با ما باشید تا در رابطه با فشار چشم اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

فشار چشم چیست؟

فشار چشم یکی از معیارهای مهم سنجش سلامت چشم شما به شمار می رود. زیرا بالاتر و پایین تر از حد نرمال بودن این فاکتور در چشم نشان از وجود یک بیماری خطرناک و تحدید کننده سلامت بینایی است. به همین دلیل یکی از توصیه های مهم چشم پزشکان، معاینات دوره ای چشم و اندازه گیری فشار آن می باشد. به طور طبیعی چشم پر از مایع بوده که به آن زلالیه میگویند. این مایع از مویرگ ها ترشح میشود که اکسیژن و مواد غذایی را به قرنیه و عدسی می رساند و مواد زاید را از طریق خون دفع میکند. به این ترتیب فشار چشم به صورت ثابت و نرمال باقی می ماند.

واحد سنجش فشار چشم میلی متر جیوه بوده و همانند سنجش دما به وسیله جیوه فشار چشم نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به طور کلی فشار نرمال چشم بین ۱۰ تا ۲۰ است در صورتی که در معاینات چشم عدد به دست آمده خارج از این محدوده باشد، باید به دنبال یافتن دلیل آن بود. در چشم یک ماده ژلاتینی وجود دارد که به نام زجاجیه خوانده می شود. این ماده منجر به حفظ ساختار چشم می شود هنگامی که این مایع افزایش و کاهش می یابد با هیچگونه درد و یا علائمی همراه نیست. به همین دلیل دیگر شما  متوجه این مشکل در چشم نخواهید شد. همانطور که ملاحظه می فرمایید، تنها راه پی بردن به این مشکل در صورت ابتلا معاینه های دوره ای به واسطه چشم پزشک است.

علت مهم بودن فشار چشم چیست؟

فشار چشم نقش حیاتی در سلامت چشم ‌ها داشته و وظیفه حفاظت از ساختمان و حفظ ساختار چشم را بر عهده دارد. البته بر خلاف فشار خون عوارض بالا و پایین شدن فشار چشم در همه انسان ها یکسان نیست. به عبارت دیگر در برخی از افراد، فشار چشم منجر به درگیری او به گلوکم می شود. اما در برخی دیگر، بالا رفتن فشار چشم سبب آسیب دیدن عصب بینایی شده و در نتیجه کاهش دید را به همراه خواهد داشت.

اندازه گیری فشار چشم در شیرازدلیل بروز پر فشاری چشم، عدم تخلیه مایع چشمی و انباشته شدن آن در چشم است. گاهی اوقات نیز مصرف برخی داروها و ابتلا به برخی بیماری های زمینه ای عامل ابتلا به فشار چشم می باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است فشار چشم کمتر از حد معمول آن باشد. پایین بودن فشار چشم نگرانی های کمتری را در پی دارد و اغلب ممکن است به دلیل وجود نشتی این عارضه رخ دهد. کاهش فشار چشم  در اکثر اوقات علائمی ندارد اما در برخی افراد ممکن است با تاری دید به همراه باشد. البته در صورتی که چشم دچار هایپوتونی شود و یا فشار آن به عدد کمتر از ۵ برسد مشکلات متعددی را برای افراد در پی خواهد داشت که برخی از آن ها به شرح زیر است.

  • صدمه دیدن ماکولا
  • تورم قرنیه
  • آب مروارید
  • قوز قسمت خارجی شفاف چشم.

هزینه ی انجام اندازه گیری فشار چشم در شیراز

 

 

انجام اندازه گیری فشار چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر ( فوق تخصص و جراح پلک و چشم، فلوشیپ لیزر) آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به هم وطنان عزیز در شیراز می باشد. شما می توانید همه روزه با ارسال تصویر خود به شماره ی 09023239023 در واتساپ، از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *