اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز

آنچه در این مقاله راجع به اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز خواهیم خواند:

  • گلوکم چیست؟
  • اندازه گیری تنگی زاویه چشم و ارتباط آن با بیماری گلوکم
  • روش های مختلف اندازه گیری زاویه تنگی یا فشار چشم
  • هزینه ی انجام اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز

اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز اندازه گیری تنگی زاویه چشم روشی است که به منظور تشخیص درگیری چشم با بیماری گلوکم مورد استفاده قرار می گیرد. بینایی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که بسیاری از موجودات زنده از آن بهره برده اند. برای انسان ها نعمت دیدن بسیار مهم بوده و علاوه بر آنکه سبب ایجاد ارتباط با محیط پیرامون می شود، یکی از ارکان مهم یادگیری نیز به شمار می رود.  لطفا با ما همراه باشید تا ارتباط اندازه گیری تنگی زاویه چشم با بیماری گلوکم را برای شما شرح دهیم.

گلوکم چیست؟

بیماری گلوکم، جزو آن دسته از بیمارهای چشمی است که این نعمت را تحدید کرده و در صورت بی اعتنایی به آن ممکن است شما برای همیشه از این نعمت محروم شوید.بیماری گلوکم یا آب سیاه چشم، یک بیماری خاموش و خطرناک چشمی است که با تنگ کردن زاویه چشم به همراه است، به همین دلیل یکی از روش های تشخیص آن اندازه گیری تنگی زاویه چشم می باشد.

اندازه گیری تنگی زاویه چشم و ارتباط آن با بیماری گلوکم

فشار طبیعی چشم در حالت عادی بین ۱۲ تا ۲۱ میلی متر جیوه است، حال در صورتی که بنابر دلایلی نظیر بیماری گلوکم فشار چشم بیشتر از حد طبیعی شود، عصب بینایی تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور زمان از بین می رود.

بافت چشم، نیز همچون دیگر قسمت های بدن نیاز به تغذیه دارد که این نیاز به واسطه ترشحات زلالیه بر طرف می شود‌. ترشحات زلالیه پس از تغذیه ی بافت های چشم، از قسمت های دیگر آن خارج می گردد. حال زمانی که چشم با بیماری گلوکم درگیر می شود، زاویه دید آن کاهش یافته و مانعی بر سر راه خروج مایع زلالیه از چشم است. انباشته شدن مایع زلالیه در بافت چشم منجر به افزایش فشار چشمی شده و در نتیجه بافت های عصبی آن تحلیل خواهد رفت.

اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیرازروش های مختلف اندازه گیری زاویه تنگی یا فشار چشم

امروزه با توجه به پیشرفت های حاصل از تکنولوژی امکانات متعددی در اختیار چشم پزشکان وجود دارد که به وسیله آن ها می توانند، فشار چشم را به ضریب اطمینان بالا به دست بیاورند. در ادامه مطالب ما برخی از بهترین و همچنین رایج ترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

  • اپلاناسیون تونومتری:

این روش کاملا بدون درد است که در آن چشم پزشکان با استفاده از دستگاه تسلیت لامپ به بهترین وجه ممکن فشار چشم را محاسبه می کنند.

  • روش پنوما تونومتری:

این روش معمولا هنگامی که در قرنیه چشم، زخم و یا بافت اسکار وجود دارد، به کار می رود.

  • ریبوند تونومتری:

ریبوند تونومتری نیز یکی از روش های کاربردی جهت اندازه گیری فشار چشم بوده که در آن یک پر آب که نوک پلاستیکی دارد، روی قرنیه چشم کشیده می شود و حتی در منزل هم می شود با استفاده از این روش فشار چشم را اندازه گیری کرد.

  • تونومتری پف هوا:

این روش به نام تونومتری غیر لمسی نیز خوانده می‌ شود و در آن از پالس های هوا  به قرنیه باد شده استفاده می گردد. البته در این روش صحت اندازه به دست آمده با شک و‌ ترد به همراه است.

هزینه ی انجام اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز

هزینه ی اندازه گیری تنگی زاویه چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در سال 1400

اندازه گیری تنگی زاویه چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

تیم تخصصی ما در کلینیک دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص شبکیه و فلوشیپ لیزر و جراحی پلک)، آماده ی ارائه ی مشاوره به شما برای انجام اندازه گیری تنگی زاویه چشم در شیراز با استانداردهای روز دنیا به شما عزیزان می باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان، می توانید به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *