جراحی فیکو در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله در خصوص جراحی فیکو در شیراز می خوانیم:

  • جراحی فیکو در شیراز 
  • کاتاراکت چیست و چگونه درمان می شود؟
  • عمل فیکو چیست؟
  • زمان انجام عمل جراحی فیکو در شیراز و دوره ی نقاهت چقدر است؟
  • فرایند جراحی فیکو در شیراز به چه صورت است؟
  • پانسمان در عمل فیکو چگونه است؟
  • هزینه ی انجام جراحی فیکو در شیراز چقدر است؟

لیزیک چشم در شیرازجراحی فیکو در شیراز

جراحی فیکو یک روش رایج و موثر برای درمان بیماری کاتاراکت یا همان آب مروارید است. در بیماری آب مروارید عدسی چشم همانند یک پنجره مه گرفته می شود که به این ترتیب موجب تاری و حتی در موارد شدیدتر منجر به نابینایی می شود. خوشبختانه امروزه این بیماری با استفاده از روش های متعدد به طور کلی قابل درمان است. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با یکی از روش های درمان آن به نام فیکو صحبت کنیم. اگر برای انتخاب روش درمان مناسب آب مروارید چشم تان دچار تردید هستید، لطفا با ما همراه باشید تا در رابطه با این روش درمان کاتاراکت اطلاعاتی را به شما ارائه بدهیم.

کاتاراکت چیست و چگونه درمان می شود؟

کاتاراکت همان بیماری رایج چشمی یا آب مروارید است که به موجب آن دید چشمان شما دچار اختلال می شود و جهت رفع این عارضه ناچارید به یک چشم پزشک ، باسابقه و مجرب مراجعه کنید. خوشبختانه این بیماری جزو بیماری های قابل درمان بوده و به لطف پیشرفت های علم و تکنولوژی ، در حال حاضر روش های متعددی برای درمان آن وجود دارد.

البته منظور ما از روش های درمان انواع عمل های جراحی است. به عبارت دیگر استفاده از عینک، دارو، قطره چشمی و غیره برای این مشکل چاره ساز نبوده و درمان قطعی آن فقط عمل است. رایج ترین عمل ها جهت درمان این بیماری شامل فیکو و کپسول درمانی بوده که استفاده از فیکو عمومیت بیشتری دارد.

جراحی فیکو در شیراز

عمل فیکو چیست؟

همانطور که گفتیم عمل فیکو یک روش رایج و استاندارد  برای درمان قطعی آب مروارید است. برای انجام این عمل هیچ نیازی به بی هوشی و بخیه زدن محل برش نبوده. در اصل فیکو یک عمل سرپایی کوتاه است که پزشک از طریق بی حسی موضعی جهت درمان شما از آن بهره می برد. بنابراین در طول این عمل جراحی شما کاملا هوشیاری و به محیط اطراف خود اشراف دارید.

جهت انجام عمل فیکو در شیراز نیاز به آمادگی خاصی برای قبل از عمل نبوده و فقط نیاز است که شما قبل از جراحی از قطره های کاهش درد و التهاب به دستور پزشک استفاده کنید.

زمان انجام عمل جراحی فیکو در شیراز و دوره ی نقاهت چقدر است؟

امروزه پزشکان در طول عمل فیکو از ابزار دیگری به نام لیزر فمتوسکند نیز استفاده می کنند که این اقدام منجر به بالاتر رفتن کیفیت عمل می شود‌. به طور کلی این عمل جراحی چشم حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد و پس از عمل نیز فقط به یک الی دو ‌ساعت استراحت و مراقبت نیاز داشته و بعد از آن می تواند کلینیک را ترک کرده و با رعایت توصیه های پزشک به منزل باز گردید.

جراحی فیکو در شیراز

فرایند جراحی فیکو در شیراز به چه صورت است؟

به طور کلی در طول عمل جراحی فیکو، پزشک اقدام به ایجاد دو برش کوچک در کنار قرنیه می ‌کند. سپس یک دریچه دایره‌ ای دیگر در سطح کپسول عدسی  باز کرده و آن گاه با استفاده از ابزار جراحی کوچکی به نام فیکوپروب وارد چشم می شود. سپس عدسی تار شده چشم یا هم آب مروارید را به کمک لیزر یا امواج صوتی یا همان اولتراسوند به قطعات کوچک تبدیل می کند.سپس به کمک دستگاه مکش قطعات آب‌ مروارید را از داخل چشم خارج می ‌گرداند. در آخر کار از طریق همان برش های کوچک ایجاد شده، لنز داخل ‌چشمی داخل کپسول عدسی کار گذاشته می‌ ‌شود.

جراحی فیکو در شیراز

پانسمان در عمل فیکو چگونه است؟

انجام جراحی فیکو در شیراز بدون نیاز به بخیه زدن برش هاست و بدون ایجاد هیچ عارضه و عوارض جانبی برش ها خود به خود جوش می خورند.

هزینه ی انجام جراحی فیکو در شیراز چقدر است؟

هزینه ی جراحی فیکو ( عمل آب مروارید یا کاتاراکت )، با تکنیک لیزر فمتوسکند در شیراز و توسط تیم ما در کلینیک دکتر قاسمی فر، در سال 1400،             تومان می باشد.

جراحی فیکو چشم در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

چشم پزشکی در شیراز

توجه داشته باشید که کلیه مطالب فوق الذکر، می تواند برای هر شخص بسته به شرایط چشمی او متفاوت باشد. انتخاب هر یک از تکنیک های اصلاح عیوب انکساری در شیراز، به پارامتر های چشم بستگی دارد. لذا شما حتما باید قبل از انجام جراحی با یک متخصص مشورت نمایید. کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی در شیراز به شما عزیزان می باشد. برای مشاوره ی رایگان، تصاویر قرنیه ی خود را به شماره ی 09023239023 در واتساپ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *