کاشت لنز در چشم در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به کاشت لنز در چشم در شیراز میخوانید:

  • اهداف کاشت لنز چشم در شیراز
  • سابقه ی عمل جراحی کاشت لنز
  • دوره ی نقاهت عمل کاشت لنز
  • مزایای عمل جراحی کاشت لنز در شیراز
  • پاسخ به سوالات متداول راجع به عمل جراحی کاشت لنز در شیراز

کاشت لنز چشم در شیراز

 

کاشت لنز در چشم، امروزه یکی از روش های متداول و موثر درمان برخی از بیماری ها و انحرافات چشمی در شیراز محسوب می گردد. جنس لنزهای مورد استفاده جهت کاشت درون چشمی امروزه، اغلب از جنس پلاستیک و یا سیلیکون بوده که سازگاری مناسب و بالایی با چشم انسان دارند. به همین دلیل بسیار کم و به ندرت در برخی از بیماران عوارضی ناشی از کاشت لنز مشاهده می گردد. همچنین کاشت لنز در اکثر موارد در طی یک عمل جراحی صورت می گیرد و بسیار کم پیش می آید که بیمار پس از عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.

کاشت لنز چشم در شیراز با چه اهدافی صورت می گیرد؟

کاشت لنز در چشم اغلب جنبه درمان و گاهی اوقات نیز جنبه زیبایی دارد. ولی به طور کلی کاشت لنز در چشم به منظور رفع برخی از اختلالات چشمی و بینایی صورت می گیرد.

 

سابقه ی انجام عمل جرای کاشت لنز:

سابقه استفاده از لنزهای چشمی به حدود ۷۰ سال پیش برمی گردد که در آن سال ها، این اقدام صرفا به جهت درمان بیماری آب مروارید و رفع تاری دید انجام می شد. اما امروزه دلایل کاشت لنز در چشم بسیار متنوع شده و خوشبختانه این شیوه درمانی در شیراز، برای درمان و بهبود اختلالات بینایی گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته چشم پزشکان در شیراز از لنز درمانی صرفا جهت رفع تاری دید حاصل از آب مروارید استفاده می کردند. نحوه درمان آب مروارید با لنز به شکلی بود که ابتدا عدسی معیوب و طبیعی چشم را طی برشی که در چشم ایجاد می کردند، خارج می ساختند و سپس با انجام یک عمل جراحی، اقدام به جایگزینی عدسی جدید یا همان لنز به جای آن می کردند. اما امروزه با پژوهش های به عمل آمده به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر درمان آب مروارید در شیراز، برای درمان برخی از مشکلات و بیماری های چشمی نظیر نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم شدید در شیراز نیز می توان از کاشت لنز استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به عمل جراحی آب مروارید و نحوه ی انجام آن در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر لطفا کلیک کنید.

در واقع بر خلاف بیماری آب مروارید که نیاز به خارج کردن عدسی چشم به علت کدر شدن دارد، جهت اصلاح نزدیک بینی و دوربینی و … فقط یک لنز به منظور پوشش دادن عیوب دید در جلوی عدسی قرار می گیرد.

 

آیا عمل های لیزیک چشم در شیراز (حذف عینک و درمان دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم) عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا کلیک کنید.

کاشت لنز چشم در شیراز

دوره ی نقاهت عمل جراحی کاشت چشم در شیراز به چه صورت است؟

معمولا بسته به شرایط بیمار، دوره نقاهت کاشت لنز از یک ماه تا یک و نیم ماه متغیر بوده و لازم هست که بیمار تا بهبودی کامل، به تمام توصیه های پزشک معالج خود عمل کرده و انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین و هر عمل دیگری که موجب وارد آمدن فشار به چشم می شود جدا خودداری کند.

آیا پس از انجام عمل جراحی کاشت چشم در شیراز، نیاز است بیمار بستری شود؟

عمل جراحی کاشت چشم، عمل سختی نیست و معمولا نیاز به بستری کردن بیمار در بیمارستان ندارد. پس از آنکه عمل کاشت لنز در شیراز بر روی بیمار صورت گرفت، بیمار و همراه او پس از دریافت توصیه های پزشک معالج از کلنیک ما در شیراز خارج می شود.

آیا جراحی کاشت چشم نیاز به بیهوشی دارد؟

معمولا  جهت انجام عمل کاشت لنز بیمار تحت بی هوشی کامل در شیراز قرار می گیرد. مگر در برخی موارد خاص و بسته به شرایط بیمار پزشک معالج  بی حسی موضعی را تشخیص بدهد.

 

کاشت لنز در چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز به چه صورت انجام می شود؟

در طی فرایند جراحی و کاشت لنز در چشم، پس از بی هوش کردن شدن بیمار در شیراز، به منظور جایگذاری کردن و یا کاشت لنز در چشم بیمار یک برش در کنار قرنیه ایجاد می شود. سپس از طریق برش ایجاد شده، لنز داخل چشمی مورد نظر را در داخل اتاق قدامی چشم، و در جلوی عنبیه و همچنین عدسی اصلی قرار داده و سپس چشم پزشک محل برش را با چند بخیه بسیار ظریف دوخت می زند. البته در برخی موارد نیز به علت استفاده از لنزهای تا شونده، یک برش کوچک برای هدایت لنز به چشم  کافی بوده و کاشت لنز در چشم، نیازی به برش عمیق تر و زدن بخیه ندارد.

کاشت لنز در چشم در کلینیک ما، توسط تیم تخصصی به سرپرستی دکتر قاسمی فر (چشم پزشک و فوق تخصص جراحی شبکیه و جراحی پلک)  صورت می گیرد.

کاشت لنز چشم در شیرازعدسی دو کانونی چیست و به چه منظوری در چشم کاشته می شود؟

همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم در سال های ابتدایی کشف درمان آب مروارید به وسیله لنزها، برای انجام عمل جراحی آب مروارید، لنز معیوب و کدر شده چشم خارج میشد و یک لنز شفاف جدید به جای آن قرار می گرفت. به همین دلیل بیمار پس از جراحی علاوه برداشتن دید دور خوب، توان تطابق و مطالعه نزدیک را نیز داشت.

اما امروزه جهت درمان جراحی آب مروارید در شیراز، عدسی چشم در محل خود باقی مانده و یک لنز اضافی نیز در جلوی آن قرار می گیرد. به همین دلیل هنگامی که درمان آب مروارید و سایر بیماری های چشمی نظیر دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم به شیوه کاشت لنز در چشم صورت می گیرد، چشم قادر به تطابق دور و نزدیک نبوده و به این ترتیب جهت ایجاد تطابق نیاز به استفاده از عدسی های دو کانونی می باشد.

در واقع عدسی های دو کانونی برای ایجاد تطابق دید پس از جراحی کاشت لنز در چشم در شیراز مورد استفاده قرار می گیرند.

کاشت لنز داخل چشمی دارای چه مزایایی نسبت به دیگر روش های درمانی در شیراز است؟

از جمله مزایای کاشت لنز چشم در شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- داشتن قدرت اصلاح نزدیک بینی تا درجات بالا و قابل قبول

۲- کاشت لنز در چشم نسبت به روش های لیزری دقت عمل بالاتری در اصلاح عیوب انکساری مخصوصا در شماره های بسیار بالاتر دارد.

۳- هنگامی که بیمار از نتیجه عمل راضی نباشد، با برداشتن لنز عمل صورت گرفته بر روی چشم او قابل برگشت خواهد بود.

۴- تغییر در کیفیت قرنیه و بالاتر رفتن کیفیت عملکرد آن پس از جراحی کاشت لنز در شیراز

۵- ساده بودن عمل کاشت لنز در چشم به دلیل عدم وابستگی به تجهیزات پیچیده پزشکی و درمانی در حین عمل جراحی

۶-  نتیجه بهتر و بهبود کیفیت دید در مقایسه با هنگام استفاده از عینک

۷- حتی در قرنیه های نازک نیز امکان کاشت لنز امکان دارد

۸- معمولا کاشت لنز در چشم با عوارض چندانی همراه نبوده و تنها عوارض احتمالی آن در رابطه با افراد نزدیک بین این است که آنها را بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آب سیاه قرار می دهد. که البته این موضوع نیز بستگی به تخصص چشم پزشک و تبحر و ظرافت او در انجام جراحی  دارد.

کاشت لنز چشم در شیراز

انجام جراحی کاشت چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

چشم پزشکی در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تیم فوق تخصصی، آماده ی انجام جراحی کاشت لنز، آب مرواید، جراحی پلک و بلفاروپلاستی و همچنین عمل های لیزیک چشم در شیراز شامل جراحی های پی آر کی، ترنس پی آر کی، فمتولیزیک، لازک، اسمایل و … در شیراز می باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان همواره میتوانید به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر لطفا کلیک کنید.

 

درست انتخاب کنید، مطمئن و ایمن جراحی کنید و بهترین نتیجه را بگیرید!

3 پاسخ
  1. احمدی
    احمدی گفته:

    سلام ،،
    من احمدی اهل کردستان عراق هستم
    من 47 سال سن دارم و عینک می زنم می خواهم بدانم اگر پیش شما بیایم با چشمانم چگونه رفتار می کنید می خواهم عینکم را بردارم
    RE 1.75
    LE2.5

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *