عمل جراحی ترنس پی آر کی

روش انجام جراحی ترنس پی آر کی در شیراز، در واقع مابین دو روش لازک و پی آر کی می باشد. ترنس پی آر کی، یک روش تمام لیزری می باشد. درد حاصل از جراحی به شکل قابل توجهی در این روش کاهش یافته است. در این روش اپیتلیوم (بیرونی ترین لایه ی قرنیه) سطحی که قابلیت بازیابی دارد با لیزر برداشته می‌شود. برداشتن اپیتلیوم و درمان اصلی لیزر در یک مرحله انجام می‌شود. این عمل به کوتاه‌تر شدن زمان درمان، کاهش خطر خشک شدن قرنیه و جلوگیری از اصلاح بیش از حد قرنیه کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به غمل جراحی لازک در شیراز، مزایا و معایب و پاسخ به پرسش های متداول درمورد عمل جراحی لازک کلیک کنید.

نحوه ی عمل جراحی ترنس پی آر کی در شیراز

در عمل جراحی transPRK، در ابتدا با لیزر بیرونی ترین سطح قرنیه (اپیتلیوم)، برداشته میشود. سپس نواقص بینایی با استفاده از لیزر اصلاح می شوند. پس از عمل لیزر، ناحیه ترمیم شده توسط لنز های تماسی پوشانده می شوند. این لنزها تا زمان ترمیم اپیتلیوم روی قرنیه قرار دارند و پس از ترمیم برداشته می شوند. ناحیه ترمیم شده در این روش کوچک تر از روش پی آر کی می باشد. به همین دلیل معمولا فرایند ترمیم در این روش سریع تر از عمل پی آر کی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به غمل جراحی پی آر کی (PRK) در شیراز، مزایا و معایب و پاسخ به پرسش های متداول درمورد عمل جراحی لازک کلیک کنید.

ترنس پی آر کی و پی آر کی چه تفاوتی دارند؟

انجام جراحی ترنس پی آر کی در شیراز، بسیار مشابه با عمل پی آر کی می باشد و همه مزایای PRK را نیز دارا می باشد، ولی بر خلاف پی آر کی، اپیتلیوم قرنیه (بیرونی ترین لایه قرنیه) با لیزر برداشته می شود و این عمل یک عمل تمام لیزری می باشد. لیزر اگزایمر ابتدا لایه سطحی قرنیه را برداشته  و سپس بر روی قرنیه تراش لازم را ایجاد می کند. لایه برداری با دقت بیشتر و با کمترین مقدار انجام می شود؛ در حالی که در پی آر کی، پس از الکل زدن به لایه سطحی و شل شدن اتصالات، بر اثر تماس چند ثانیه ای یا دستی اپیتلیوم برداشته می شود. مزیت TransPRK نسبت به عمل PRK این است که زمان ترمیم و درمان کوتاه تر می شود. همچنین در بعضی از افراد درد و ناراحتی کم تری نسبت به PRK مشاهده شده است. تیم فوق تخصصی ما در کلینیک دکتر قاسمی فر (شیراز) آماده ی ارئه ی خدمات با شما عزیزان در زمینه ی جراحی پی آر کی، ترنس پی آر کی و سایر تکنیک های لیزیک چشم در شیراز (لازک، فمتولیزیک، اسمایل و …) می باشد.

لازک و لیزیک در شیراز