عکس قرنیه در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به انجام عکس قرنیه در شیراز خواهیم خواند:

  • عکس برداری قرنیه چیست؟
  • کاربرد های مهم عکس برداری قرنیه
  • هزینه ی انجام عکس قرنیه در شیراز چگونه است؟
  • انجام عکس قرنیه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

عکس قرنیه یکی از روش های معاینه چشم است که به واسطه چشم پزشک برای شما به منظور بررسی سطح و عمق قرنیه تجویز می ‌شود. قرنیه یکی از اجزای اصلی ساختمان چشم است که همواره در معرض برخی از بیماری ها قرار دارد. لطفا همچنان همراه ما باشید تا در این زمینه بیشتر با هم صحبت کنیم.

عکس برداری قرنیه چیست؟

عکس برداری قرنیه یکی از بهترین شیوه های معاینه و بررسی ساختان چشم است که معمولا چشم پزشکان به منظور بررسی ساختمان قرنیه و یافتن برخی ناراحتی‌ های احتمالی برای شما تجویز می کنند. این اقدام امروزه به واسطه یک سری دستگاه‌های پیشرفته صورت می گیرد که احتمال خطا در تجویز را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، چشم پزشکان امکانات بیشتری برای معاینه چشم به صورت دقیق تر و بدون خطا در دسترس دارند. به نحوی که هر روزه ما شاهد ابزارهای جدید و پیشرفته ای در کلینیک های تخصصی چشم پزشکی هستیم. به عنوان مثال در حال حاضر برای عکس برداری قرنیه چندین مدل دستگاه با تکنولوژی های پیشرفته و متفاوت وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

مثلا دستگاه آوری اسکن  یکی از روش های توپوگرافی قرنیه چشم است که این روزها در اکثر کلینیک های مجهز چشم پزشکی به چشم می خورد. این دستگاه یکی از مهمترین و برگزیده ترین دستگاه های توپوگرافی یا عکس برداری قرنیه می باشد که چند سالی است مورد توجه چشم پزشکان قرار دارد.

اما در حال حاضر ابزار پیشرفته تری به نام پنتاکم برای توپوگرافی قرنیه چشم به جامعه چشم پزشکی معرفی شده است که به مراتب بهتر و پیشرفته تر از روش های قبلی عکس برداری قرنیه می باشد.

زیرا این ابزار نوظهور علاوه بر عکس برداری سطح قدامی قرنیه ، از سطح خلفی عمق آن نیز عکس برداری کرده و امکان مشخص کردن ضخامت قرنیه را نیز فراهم می کند. به این ترتیب امکان بررسی قرنیه چشم رو دقیق‌تر می کند.

کاربرد های مهم عکس برداری قرنیه

عکس برداری قرنیه معمولا به منظور تشخیص دقیق ناراحتی های مرتبط با قرنیه صورت می گیرد. رایج ترین کاربرد های عکس برداری قرنیه تشخیص عارضه چشمی قوز قرنیه است که همواره یکی از دلایل اصلی کاهش دید چشم به شمار می رود.

در واقع عکس برداری قرنیه این امکان را به چشم پزشک می دهد که بتواند تمام خصوصیات قرنیه چشم شما را که شامل ناهمواری ها ، انحنا و ضخامت قرنیه می شود را به راحتی مورد بررسی قرار بدهد.  همچین با استفاده از دستگاه ‌های پیشرفته عکس برداری قرنیه نظیر توپوگرافی و توموگرافی چشم پزشک قادر به تهیه عکس های دقیق تر و در نتیجه تشخیص و تعیین سیر پیشرفت قوز قرنیه که امروزه مهمترین بیماری شناخته شده قرنیه به شمار می ‌رود ، نیز می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده عکس برداری قرنیه جهت تعیین تکلیف آن دسته از اشخاصی که به هر منظوری قصد لیزیک چشم دارند نیز تجویز می شود. زیرا یکی از موانع انجام لیزیک چشم داشتن قوز قرنیه بوده و کسانی که مبتلا به قوز قرنیه هستند امکان بهره مندی از این روش درمان را نخواهد داشت‌ بنابراین در صورت انجام لیزیک با عواقب جبران ناپذیری ممکن است روبه‌ رو شوند.

 

هزینه ی انجام عکس قرنیه در شیراز چگونه است؟

عکس قرنیه در کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی ما با امکانات پیشرفته انجام می پذیرد. هزینه ی عکس قرنیه در شیراز در کلینیک دکتر قاسمی فر                     تومان است.

انجام عکس قرنیه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر ( فوق تخصص و جراح پلک و چشم، فلوشیپ لیزر) آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به هم وطنان عزیز در شیراز می باشد. شما می توانید همه روزه با ارسال تصویر خود به شماره ی 09023239023 در واتساپ، از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.

1 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *