عکس برداری شبکیه در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به عکس برداری قرنیه در شیراز خواهیم خواند:

  • عکس برداری شبکیه چیست و به چه منظوری انجام می شود؟
  • مراحل و نحوه عکس برداری از شبکیه چشم به چه صورت است؟
  • هزینه ی انجام عکس برداری شبکیه در شیراز چقدر است؟
  • انجام عکس برداری شبکیه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

عکس برداری شبکیه در شیراز

برداری شبکیه چشم معمولا به منظور بررسی عروق خونی شبکیه انجام می شود. عروق خونی زیادی در شبکیه چشم وجود دارد که ممکن است بنابر دلایلی دچار آسیب شوند. عکس برداری از شبکیه بهترین راه تشخیص احتمال و همچنین درصد آسیب عروق شبکیه می باشد که متخصصان چشم، از آن استفاده می کنند. لطفاً همراه ما بمانید تا در ادامه ی مطالب با این موضوع اطلاعات بیشتری به شما ارائه دهیم.

عکس برداری شبکیه چیست و به چه منظوری انجام می شود؟

عکس برداری شبکیه، یک فرایند مهم در چشم پزشکی است که به منظور دریافت اطلاعات جامع و کامل تر از وضعیت شبکیه چشم و عروق خونی آن، مورد استفاده قرار می گیرد. شبکیه سرشار از عروق خونی بوده که این عروق همواره به دلیل درگیری چشم و حتی بدن با برخی بیماری ها در معرض آسیب قرار می گیرد.

به عنوان مثال اگر شما درگیر بیماری دیابت باشید، مسلما جزو آن دسته از افرادی هستید که در معرض آسیب عروق خونی شبکیه قرار دارید. زیرا در بیماری زمینه ای دیابت، به علت فشار بر چشم عروق شبکیه درگیر انسداد و گرفتگی شده و دیواره آن ها دچار شکنندگی می شود.

هنگامی که چنین مشکلی در چشم رخ دهد، دچار تورم و خون ریزی می گردد. اگر این عارضه به موقع تشخیص داده نشود و اقدامات درمانی برای آن دیر صورت بگیرد عواقب جبران ناپذیری نظیر کاهش شدید بینایی و کوری را در پی خواهد داشت. بنابراین لازم است که جهت پیشگیری از این عارضه در بازه های زمانی مشخص که پزشک تعیین می کند برای عکس برداری شبکیه اقدام کنید.

درگیری با بیماری قند رابطه مستقیمی با سلامت شبکیه چشم دارد. به نحوی که حتی یکی از راه های تشخیص بیماری دیابت در افرادی که سالیان دراز به صورت نهفته با این مشکل درگیر بوده اند، معاینه ته چشم و عکس برداری شبکیه است. حتی زمانی که پزشک با استفاده از فلورسین و تکنولوژی آنژیوگرافی وضعیت چشم را معاینه می ‌کند، قادر به تشخیص  میزان پیشرفت بیماری دیابت نیز می باشد.عکس برداری شبکیه در شیراز

مراحل و نحوه عکس برداری از شبکیه چشم به چه صورت است؟

معمولا برای عکس برداری از شبکیه متخصصان از تکنولوژی فتوگرافی و آنژیوگرافی استفاده می کنند. همچنین جهت دریافت تصویر بهتر و واضح تر از وضعیت عروق خونی شبکیه چشم قبل از اقدام به عکس برداری پزشک از یک حاجب یا ماده شیمیایی کاملا بی خطر و بدون عارضه به نام فلورسین استفاده می کند. بنابراین چشم پزشک ابتدا ماده حاجب را به صورت وریدی به شما تزریق کرده و پس از آن شروع به تصویربرداری می کند.

امروزه دستگاه های مختلفی جهت عکس برداری از شبکیه وجود دارند و بر اساس پیشرفت تکنولوژی هر روزه بر قابلیت آن ها افزوده می شود. بنابراین تکنیک های دیجیتالی مورد استفاده برای عکس برداری از شبکیه روز به روز بیشتر شده و بر کیفیت تشخیص و بررسی روند پیشرفت آسیب شبکیه چشم نیز افزوده می گردد.

البته نباید این نکته را فراموش کنیم که تجربه و تخصص چشم پزشک نیز در روند تشخیص به موقع بیماری با استفاده از عکس برداری شبکیه نیز بسیار مهم است. زیرا باید چشم پزشک دارای قدرت و مهارت کافی برای بازخوانی تصویر دریافتی از شبکیه چشم باشد.

عکس برداری شبکیه در شیراز

هزینه ی انجام عکس برداری شبکیه در شیراز چقدر است؟

انجام عکس برداری شبکیه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر ( فوق تخصص و جراح پلک و چشم، فلوشیپ لیزر) آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به هم وطنان عزیز در شیراز می باشد. شما می توانید همه روزه با ارسال تصویر خود به شماره ی 09023239023 در واتساپ، از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

چشم پزشکی در شیراز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *