توپوگرافی قرنیه در شیراز

توپوگرافی قرنیه در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

 

آنچه در این مقاله راجع به توپوگرافی قرنیه در شیراز خواهید خواند:

  • توپو گرافی قرنیه چیست؟
  • نحوه عملکرد دستگاه توپوگرافی قرنیه در شیراز
  • فواید و کاربردهای توپوگرافی قرنیه چیست؟
  • هزینه ی انجام توپوگرافی قرینه در شیراز چقدر است؟

 

توپوگرافی قرنیه، یک نوع تصویر برداری از چشم است که به منظور بررسی عمق و سطح چشم در شیراز صورت می گیرد. در این تصویر برداری تمام ویژگی ها و مشخصات قرنیه چشم از جمله هموار یا ناهموار بودن قرنیه قابل مشاهده می باشد. همچنین تمامی کسانی که به تجویز پزشک جهت رفع و پیشگیری از پیشرفت برخی بیمارهای چشمی، باید لیزیک کنند، نیاز به انجام توپوگرافی قرنیه دارند. زیرا یکی از شروط اصلی انجام مراحل درمانی لیزیک، عدم ابتلا به قوز قرنیه است که در توپوگرافی مشخص میشود. لطفا تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید تا در رابطه با توپوگرافی قرنیه در شیراز اطلاعات بیشتری کسب نماید.

توپوگرافی قرنیه در شیراز با چه هدفی محاسبه و ثبت می شود؟

توپوگرافی قرنیه یکی از روش های نوین عکس برداری از قرنیه است که در شیراز انجام می شود و تصاویر کامل و سه بعدی از کره داخل چشم را در اختیار پزشک قرار می دهد. این تصویر برداری اغلب به منظور بررسی شرایط قرنیه شامل انحنای قرنیه، شکل قرنیه، ضخامت قرنیه و ناهمواری های قرنیه انجام می گیرد. به طور کلی قرنیه چشم سطحی صاف و بدون انحنا دارد. در صورتی که سطح صاف آن دچار انحنا شود، در این صورت قرنیه قوز پیدا کرده و نیاز به درمان دارد. تشخیص و معین کردن سیر پیشرفت این بیماری معمولا با کمک دستگاه توپوگرافی قابل بررسی است.

قوز قرنیه چه درمانی دارد؟ آیا افرای که به قوز قرنیه مبتلا هستند می توانند لیزیک کنند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه ی انجام جراحی قوز قرنیه در شیراز، در کلینیک ما، لطفا کلیک کنید.

درمان قوز قرنیه در شیراز

 

البته علاوه بر شرایط قرنیه چشم، اسکن توپوگرافی قرنیه برای تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیمارهای دیگر چشم کارایی دارد. به عنوان مثال لیزیک یکی از روش های مهم و نوین درمان بسیاری از بیمارهای چشم است که پیش مقدمه انجام این درمان، اسکن توپوگرافی قرنیه می باشد‌.

 

آیا عمل های لیزیک چشم (عمل های حذف عینک) عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

اگر شما هم تصمیم به انجام لیزیک دارید باید ابتدا با استفاده از توپوگرافی قرنیه، همواری چشمان خود را مورد بررسی قرار بدهید تا مشخص شود که آیا شرایط بهره‌مندی از این شیوه درمان را دارید یا خیر.توپوگرافی قرنیه در شیراز

نحوه عملکرد دستگاه توپوگرافی قرنیه

دستگاه توپوگرافی قرنیه، یک نقشه از وضعیت و شرایط قرنیه چشم را در شیراز در اختیار چشم پزشک قرار می دهد و او با توجه به آن می تواند وضعیت قرنیه چشم را مورد بررسی قرار دهد.

 

آیا اسکن توپوگرافی قرنیه درد دارد؟

خیر. اسکن توپوگرافی قرنیه، کاملا بدون درد است.

اسکن توپوگرافی قرنیه چگونه انجام می شود؟

برای انجام اسکن توپوگرافی قرنیه، شما باید در رو به روی دستگاه توپوگرافی قرار گرفته و صورت خود را به شکل صحیح در محل مورد نظر قرار دهید. طراحی این دستگاه به نحوی است که چانه و پیشانی شما را فیکس می کند، تا  اسکن توپوگرافی قرنیه به صورت واضح و دقیق انجام شود. شما نیز باید به هدف مشخص و ثابت موجود بر روی کاسه دستگاه توپوگرافی به مدت چند ثانیه خیره شوید تا نقشه برداری قرنیه تکمیل گردد.

این دستگاه با اندازه گیری پستی و بلندی های سطح قرنیه چشم، به واسطه  محاسبات اپتیکی (نورشناسی) یک‌ نقشه رنگی در اختیار چشم پزشک قرار می دهد و او با بررسی نقشه مذکور قادر خواهد بود قوز قرنیه و یا احتمال درگیری چشم با این بیماری را تشخیص دهد.توپوگرافی قرنیه در شیراز

فواید و کاربردهای محاسبه ی توپوگرافی قرنیه در شیراز چیست؟

همانطور که گفتیم توپوگرافی قرنیه، به واسطه تصویری که در اختیار پزشک قرار می دهد، وضعیت قرنیه چشم را مشخص می کند. در واقع پزشک با بررسی تصویر حاصل از توپوگرافی قادر به تشخیص بسیاری از بیمارهای چشمی است.

معمولا عواملی نظیر جای زخم و اسکار قرنیه، عفونت و ضربه سبب تغییر شکل قرنیه و قوز آن می شوند. با استفاده از اسکن قرنیه، می توان تاثیرات آن ها بر بینایی و تغییراتی که بر روی شکل و حالت اولیه قرنیه گذاشته اند را اندازه گیری کرده و سپس بر اساس آن مراحل درمان را پیش برد.

علاوه بر موارد ذکر شده اسکن توپوگرافی قرنیه در شیراز کاربردهای زیادی دارد که مهمترین آن ها به شرح زیر است:

  • تشخیص عیوب انکساری چشم:

تشخیص عیوب انکساری چشم، نظیر نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم یکی از رایج‌ ترین کاربردهای توپوگرافی بوده و با اسکن حاصل از این تکنولوژی به راحتی این عیوب چشم قابل تشخیص هستند.

اسکار قرنیه نیز به راحتی با اسکن توپوگرافی برای چشم پزشک مشهود می شود. اسکار چشم که درجات شدید آن یکی از دلایل اصلی ابتلا به قوز قرنیه است، شامل خراش و آسیب فیزیکی قرنیه بوده که عوامل متعددی نظیر خشکی بیش از حد چشم، ضربه، ورود باکتری و ویروس و عفونت های شدید چشمی، باعث بروز آن می شوند.

 

توپوگرافی قرنیه در شیراز

  • تشخیص قوز قرنیه:

تشخیص قوز قرنیه یکی از مهمترین کاربردهای اسکن توپوگرافی قرنیه است. این عارضه در پی تغییر شکل حالت قرنیه چشم و خارج شدن آن از حالت اولیه و طبیعی رخ می دهد. بنابر دلایلی، قرنیه چشم انسان ضخامت اولیه خود را از دست داده و حالت آن از کره منظم اولیه خارج شده و انحنا پیدا می کند. این عارضه در اسکن توپوگرافی قرنیه به خوبی قابل تشخیص است. به نحوی که حتی چشم پزشکان مبتدی و کم تجربه نیز با مشاهده تصویر حاصل قادر به تشخیص آن هستند.

  • بررسی شرایط و وضعیت چشم، قبل و بعد از عمل جراحی

یکی از مراحل مهم درمان بیمارهای چشمی به واسطه عمل های جراحی، بررسی شرایط چشم، قبل و بعد از عمل است. برای انجام عمل جراحی بر روی چشم لازم است که پزشک از شرایط بیمار اطلاع کامل کسب کرده و مطمئن شود که احتمال آسیب بیشتر به چشم در طی عمل وجود ندارد.

همچنین بعد از عمل نیز بافت های داخل چشم و محل جراحی را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده تا از روند درمان صورت گرفته و بهبود شرایط بیمار با گذر زمان اطمینان خاطر یابد. بنابراین با بررسی اسکن حاصل از توپوگرافی، پزشک می تواند از نتیجه جراحی اطلاع کامل یافته و در صورت نیاز به درمان مجدد، زودتر اقدام کند.

  • بررسی درصد خشکی چشم:

هنگامی که چشم انسان رطوبت اولیه خود را از دست داده و دچار خشکی شود یک سری شکاف های بسیار ریز روی قرنیه ظاهر می گردد که توپوگرافی قرنیه این مشکل را نیز به خوبی مشخص می کند.توپوگرافی قرنیه در شیراز

 

هزینه ی انجام توپوگرافی قرینه در شیراز چقدر است؟

هزینه ی انجام تصویر برداری از قرنیه یا همان توپوگرافی بسته به کلینیک های مختلف متفاوت است. هزینه ی حدودی توپوگرافی قرنیه در کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز …..

 

انجام اسکن توپوگرافی قرنیه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص و جراح پلک و چشم، فلوشیپ لیزر) آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی به هم وطنان عزیز در شیراز می باشد. شما برای مشاهده ی نمونه کارهای انجام شده می توانید به اینستاگرام ما به آدرس ghasemifar_eye_clinic مراجعه نمایید. همچنین همه روزه با ارسال تصویر خود به شماره ی 09023239023 در واتساپ، از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

چشم پزشکی در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دکتر وحید قاسمی فر و کلینیک چشم پزشکی فوق تخصصی دکتر قاسمی فر کلیک کنید

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *