عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

عمل انحراف چشم در شیراز | کلینیک دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به عمل جراحی انحراف چشم در شیراز می خوانید:

  • بیماری انحراف چشم یا استرابیسم چیست؟
  • علائم انحراف چشم
  • نحوه ی انجام جراحی انحراف چشم
  • پاسخ به سوالات متداول راجع به عمل جراحی انحراف چشم
  • انجام  عمل جراحی انحراف چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

نکات مهم بعد از انجام عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

عمل جراحی انحراف چشم یکی از جراحی های رایج چشم است که توسط چشم پزشکان متخصص انجام می گیرد. انحراف چشم یا استرابیسم نوعی ناهنجاری چشمی می باشد که در آن مبتلایان قادر به برقراری یک وضعیت همگون در چشمان خود نیستند. شدت درگیری افراد به این اختلال بینایی یکسان نبوده و حتی ممکن هست برخی به صورت دوره ای این ناهمگونی در دید را تجربه کنند. اگر شما یا یکی از نزدیکان تان با این مشکل درگیر هستید، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه درمان تا انتهای مطالب با همراه شوید.

بیماری انحراف چشم یا استرابیسم چیست؟

انحراف چشم هنگامی رخ می دهد که فرد نتواند همچون دیگران یک وضعیت همگونی هنگام نگاه کردن به دور و اطراف خود داشته باشد. به عبارت ساده تر در انحراف چشم، هر کدام از دیده ها به یک سمت می چرخند و قادر به برقراری یک وضعیت دید نرمال نیستند. در این حالت تصاویر ارسال شده به مغز متفاوت بوده و در اطفال پیامدهای بدی نظیر آمبلیوپی و تنبلی چشم را در پی خواهد داشت. البته درمان زود هنگام منجر به بهبود قطعی این بیماری می شود.

علائم انحراف چشم در شیراز

کنترل حرکات چشم بر عهده عضله های به هم چسبیده موجود در دیواره خارجی چشم است. بنابراین هرگاه، به هر دلیلی هماهنگی این عضلات از بین برود چشم دچار انحراف دید می شود.

بارزترین نشانه انحراف چشم در شیراز نبود هماهنگی دید، هنگام نگاه کردن به اشیاء و اطراف است. دیگر علائم استرابیسم بستن یک چشم در آفتاب، خستگی شدید، سردرد و دوبینی می باشد که شدت هر کدام از این علائم بستگی به میزان انحراف دید چشمان شما خواهد داشت.

لازم به ذکر است که مراجعه زود هنگام به پزشک و مراعات توصیه ها و راهنمایی های او مسلما تاثیر بسیار بالایی در روند درمان و بهبودی شما دارد. بنابراین توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه ناهنجاری در دید و سایر علائم ذکر شده بلافاصله به چشم پزشک متخصص مراجعه نماید.

رایج ترین سن ابتلا به انحراف دید در شیراز چیست؟

معمولا سن دقیق و مشخصی برای انحراف دید یا استرابیسم وجود ندارد. اما طبق آمار و ارقام موجود، بروز این بیماری در سنین کودکی شایع تر است. حتی دیده شده برخی از کودکان از بدو تولد دچار انحراف دید هستند. به هر حال ابتلا به  استرابیسم در هر سن و سالی مشاهده شده و نمی توان آن را به سن و سالی خاصی نسبت داد.

البته متخصصان معتقد هستند، که این بیماری چشمی ممکن است سابقه ارثی نیز داشته باشد. بنابراین توصیه می شود اگر در بین اقوام، مخصوصا اقوام درجه یک شما فردی مبتلا به این اختلال بینایی وجود دارد، نسبت به سلامتی چشمان خود و فرزندانتان در این مورد محتاط تر بوده و حتما جهت معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید.

روش های درمان انحراف چشم

روش های متعددی برای درمان انحراف چشم وجود دارد که انتخاب نوع مناسب آن بستگی به علت بروز استرابیسم و شدت آن دارد. معمولا  عینک و عمل جراحی دو روش رایج درمان انحراف چشم است که عمل جراحی نتایج درمانی قابل قبول تری در بردارد.

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز تا چه میزان بازدهی دارد؟

طبق آمار موجود وضعیت دید حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد بیماران پس از اولین جراحی چشم بهبود می یابند. اما ۱۰ الی ۲۰ درصد آن ها ممکن است جهت دستیابی به شرایط دید قابل قبول نیاز به عمل جراحی دوم داشته باشند. البته در برخی از بیماران عمل جراحی دوم نیز با بهبود مناسبی به همراه نبوده و نیاز به تکرار جراحی برای بار سوم دارند.

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

آیا عمل جراحی انحراف چشم نیاز به بیهوشی دارد؟

بله. این عمل نیاز به بیهوشی کامل دارد، بنابراین باید قبل از اقدام به جراحی سوابق پزشکی و وضعیت جسمانی شما توسط چشم پزشک چک شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد. به هر حال مصرف یک سری داروها و وجود برخی بیمارهای زمینه ای موقعیت شما را جهت جراحی خاص تر خواهد کرد.

نحوه ی انجام جراحی انحراف چشم

چشم پزشک قبل از جراحی یک سری نکات را جهت آماده شدن برای عمل گوشزد می کند. مثلا این که شب قبل و روز عمل شما باید از خوردن و نوشیدن خودداری کنید تا فرایند بیهوشی تان با اختلال مواجه نگردد.

پس از بیهوشی شما، چشم پزشک وارد عمل شده و کار خود را با ایجاد یک شکاف بر روی ملتحمه آغاز می کند. ایجاد شکاف در ملتحمه سبب جدا شدن عضله آن از چشم می شود که چشم پزشک با یک سری بخیه های ریز آن را به شکل صحیح به زیر چشم متصل می کند. به این ترتیب موقعیت قرار گیری عضلات ملتحمه تغییر یافته و زاویه دید شما نسبت به قبل بهبود می یابد.

آیا بخیه های انحراف چشم بعد از جراحی کشیده می شوند؟

خیر. بخیه های به کار رفته در این جراحی نیاز به کشیدن نداشته و حدود ۶ هفته پس از جراحی خود به خود از بین می روند.

از پف پشت چشم هایتان خسته شده اید؟ احساس میکنید چروک های اطرف چشم هایتان خیلی زود به سراغتان آمده اند؟ پیشنهاد ما عمل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) است! برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک ما در شیراز لطفا کلیک کنید.

نکات مهم بعد از انجام عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

دوره ی نقاهت عمل جراحی انحراف چشم چه مدت است؟

دوره نقاهت بعد از عمل جراحی انحراف چشم در شیراز بسته به شرایط شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی یک الی دو روز اول شما نیاز به استراحت داشته و بعد از آن می توانید به فعالیت های سبک روزمره خود بپردازید. اما نباید فعالیت های شما به نحوی باشد که به چشم شما فشار وارد کند.

پس از انجام عمل چشم در شیراز چه علائمی را خواهم داشت؟ چه مدت پس از جراحی بهبود کامل حاصل می شود؟

شایع ترین عوارض جانبی جراحی انحراف چشم شامل کبودی و تورم، قرمزی و خارش، دوبینی و ترشحات قرمز یا صورتی رنگ می باشد. احتمال بروز هر کدام از عوارض ذکر شده با توجه به شرایط شما متغیر بوده و ممکن است بهبود آن از یک و نیم تا شش ماه طول بکشد که جایی نگرانی نیست.

آیا میتوانم برای انجام عمل جراحی انحراف چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز از بیمه استفاده کنم؟

بله. شما با بهره مندی از انواع بیمه های تکمیلی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه ی بانک ها، تأمین اجتماعی و … میتوانید عمل جراحی انحراف چشم و سایر خدمات چشم پزشکی را از ما دریافت کنید.

هزینه ی انجام عمل جراحی انحراف چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر چقدر است؟

با توجه به این که این جراحی مشول بیمه می شود و با توجه به تنوع بیمه ها، هزینه ی انجام این جراحی بسیار متفاوت می باشد. شما برای مشاوره ی رایگان و کسب اطلاع راجع به هزینه جراحی با توجه به بیمه تان، می توانید به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

از عینک خسته شده اید؟ عمل های جراحی لیزیک چشم جهت حذف عینک را با تیم فوق تخصصی ما در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز تجربه کنید. امکان استفاده از بیمه ها. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

چه نکاتی را پس از انجام عمل جراحی چشم باید رعایت کنم؟

عمل جراحی انحراف چشم در شیراز

به طور کلی مهمترین مواردی که پس از جراحی باید رعایت کنید به شرح زیر می باشد.

  • پیشگیری از برخورد آب و مواد شویند نظیر شامپو و صابون با چشم تا دو روز بعد از جراحی
  • استفاده صحیح دارو و قطره های چشمی طبق نظر پزشک
  • خودداری از استفاده لنزهای تماسی تا دو هفته پس از جراحی
  • مراجعه مرتب به چشم پزشک و تحت نظر او قرار گرفتن
  • مراجعه سریع به دکتر پس از مشاهده هر گونه ناراحتی غیر معمول نظیر درد و تورم شدید، خونریزی، حساسیت به نور، تغییر ناگهانی دید و …

آیا انجام عمل جراحی انحراف چشم در شیراز عوارض دارد؟

شایع ترین خطرات احتمالی جراحی انحراف چشم عبارت است از: مطلوب نبودن نتیجه عمل جراحی و دو بینی. بروز این علائم بستگی به نوع و میزان انحراف و سن شما دارد. در برخی موارد نیز ممکن است ناحیه جراحی دچار عفونت شود که این مشکل نیز با مصرف قطره آنتی بیوتیک رفع می شود.

گاهی نیز مشاهده شده است که افراد پس از عمل جراحی با مشکلات مرتبط با التیام جای زخم های روی ملتحمه رو به رو شده اند. اغلب این عارضه به شکل یک رشته سفید و یا توده صورتی رنگ خود را نشان می دهد که در اکثریت موارد در طول زمان بهبود می یابد. اما در برخی موارد بسیار نادر نیز ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

انجام جراحی انحراف چشم در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص جراحی شبکه و جراحی پلک) ، آماده ی ارائه ی خدمات نوین چشم پزشکی در شیراز می باشد. با انجام بیش از پنجاه هزار جراحی تخصصی چشم، افتخار این را داریم که سلامتی و زیبایی را به چشمان شما هدیه دهیم. برای دریافت مشاوره برای انجام عمل انحراف چشم در کلینیک دکتر قاسمی فر لطفا به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دکتر وحید قاسمی فر و کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر لطفا کلیک کنید.

چشم پزشکی در شیرازچشم پزشکی در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

20 پاسخ
  1. حامد حسینی
    حامد حسینی گفته:

    سلام وقت بخیر چشم راست انحراف دارد برای عمل چشم پیام گذاشتم. ممنونم از راهنمای شما

    پاسخ
  2. احمد خجسته
    احمد خجسته گفته:

    سلام پسرم انحرافی چشم داره بهترین دکتر میخوام واسه چشم پسرم بدون عمل

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  3. فارسی
    فارسی گفته:

    سلام من میخام عمل انحراف چشم انجام بدم تنبلی چشمم بر طرف بشه

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  4. رهاروح الامینی
    رهاروح الامینی گفته:

    سلام دختری دارم ۷سال سن داره انحراف چشم راست دیدهم خیلی کم یه نوبت میخام ازشهرستان سیرجان بایدبیایم

    پاسخ
  5. رهاروح الامینی ۷ساله 4
    رهاروح الامینی ۷ساله 4 گفته:

    دخترم ۷سالشه انحراف چشم راست نمره ضعیفی ۶تا۷است نوبت عمل دکترمهدی زاده نامه عمل داده

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
  6. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام وقت بخیر چشم راست انحراف دارد برای عمل راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ
    • zahra esmaeili
      zahra esmaeili گفته:

      سلام دوست عزیز باید تشریف بیارین مطب معاینه بشین. نوبت دهی از طریق تماس با شماره 09023239023

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *