جراحی گلوکم در شیراز – جراحی آب سیاه در شیراز

آنچه در این مقاله راجع به عمل جراحی گلوکم در شیراز (جراحی آب سیاه) می خوانید:

  • بیماری آب سیاه چشم چیست؟ آیا امکان انجام عمل جراحی آب سیاه در شیراز وجود دارد؟
  • آب سیاه چشم چگونه تشخیص داده می شود؟
  • عمل جراحی گلوکوم  چیست و به چه کسانی توصیه می شود؟
  • انواع مختلف بیماری گلوکم – انواع مختلف بیماری آب سیاه
  • عمل جراحی گلوکم چگونه انجام می شود؟
  • آیا درمان گلوکم در شیراز با عمل جراحی آب سیاه چشم، یک درمان قطعی است؟
  •  مراقبت های مورد نیاز  بعد از انجام عمل جراحی گلوکم
  • نقش بیمار در روند پیشگیری از ابتلا به بیماری گلوکم در شیراز چیست؟
  • درمان بیماری آب سیاه چشم در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

عمل جراحی آب سیاه در شیراز

جراحی آب سیاه در شیراز، یکی از شیوهای درمان بیماری گلوکوم بوده که توسط متخصص چشم پزشکی انجام می شود. در اینجا قصد ما توضیح و تشریح بیشتر این بیماری و  عمل جراحی آب سیاه  است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بیماری گلوکم و راه های درمان آب سیاه در شیراز با ما همراه بمانید.

بیماری آب سیاه چشم چیست؟ آیا امکان انجام عمل جراحی آب سیاه در شیراز وجود دارد؟

آب سیاه چشم، همانطور که از عنوان آن مشخص هست، یک نوع بیماری فاقد علامت مرتبط با سیستم بینایی بوده که در طی آن، به دلیل افزایش شدید فشار مایع درون چشمی، عصب بینایی تحت تاثیر و آسیب شدید قرار گرفته و در صورت ساده پنداری و تاخیر در درمان منجر به نابینایی می گردد.

متخصصان و پژوهشگران بر این باور هستند که عواملی همچون وارد آمدن ضربه به چشم، بیماری دیابت و افزایش سن از جمله رایج ترین عوامل ابتلا به بیماری آب سیاه در شیراز می باشند. اما در برخی موارد نیز ریشه آب سیاه چشم ربطی به عوامل ذکر شده نداشته و بیمار به صورت مادرزادی  این مشکل را دارد.

روش های مختلفی همانند استفاده از قطره چشمی، استفاده از لنز و عمل جراحی ممکن است برای درمان آب سیاه در کلینیک دکتر قاسمی فر در شیراز به شما توصیه شود. انتخاب گزینه مناسب درمان بر اساس وضعیت بیمار توسط چشم پزشک تعیین می گردد.

از عینک خسته شده اید؟ دوست دارید برای همیشه عینک را کنار بگذارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پی آر کی، ترنس پی آر کی، اسمایل، لازک، فمتولیزک و سایر  روش های لیزیک چشم در شیراز (روش های حذف عینک در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر) کلیک کنید!

آب سیاه چشم چگونه تشخیص داده می شود؟

همانطور که در مطالب قبلی عنوان کردیم بیماری آب سیاه یک بیماری بدون علامت است. بنابراین مهمترین راه تشخیص و درمان زود هنگام آن معاینه های متخصص چشم است. معمولا چشم پزشک با اندازه گیری فشار داخل چشم، معاینه زاویه چشم، بررسی نمای بینایی، تست میدان بینایی و در برخی موارد به واسطه تصویر برداری از سر و عصب بینایی و شبکیه قادر به تشخیص بیماری گلوکم در شیراز می باشد.

عمل جراحی آب سیاه در شیراز

عمل جراحی گلوکوم در شیراز چیست و به چه کسانی توصیه می شود؟

عمل جراحی آب سیاه، یا گلوکوم، فرآیندی است که در طی آن جهت پیشگیری از کور شدن بیمار در شیراز، یک منفذ جهت خارج شدن مایع درون چشمی توسط متخصص چشم ایجاد می گردد. لازم به ذکر است که این عمل جراحی، جنبه پیشگیری داشته، و تاثیری در درمان قطعی آن نخواهد داشت. در واقع درمورد بیماری آب سیاه، بیمار باید به صورت همیشگی و مادام العمر تحت نظر پزشک باشد. البته نا گفته نماند که تاخیر در جراحی گلوکوم، سبب از بین رفتن کامل عصب بینایی، و در نتیجه کوری چشم می شود.

همانطور که گفتیم با توجه شرایط و نوع گلوکوم، چشم پزشک شیوه مناسب درمان را جهت پیشگیری از کوری مطلق چشم در پیش خواهد گرفت.

انواع مختلف بیماری گلوکم – انواع مختلف بیماری آب سیاه

معمولا بیماری گلوکوم دارای انواع مختلفی نظیر گلوکوم مادرزادی، گلوکوم زاویه بسته و گلوکوم زاویه باز حاد می باشد که برای درمان گلوکوم مادرزادی و گلوکوم زاویه بسته اغلب دارو درمانی و لنز درمانی تجویز می گردد. اما در صورتی که این گزینه های درمان بی تاثیر باشند، به ناچار پزشک بیمار به انجام عمل جراحی آب سیاه توصیه می شود.

همانطور که گفتیم، هنگامی که چشم پزشک مشاهده نماید که سایر روش های درمانی، تاثیری در روند کاهش فشار حاصل از مایع درون چشمی بر روی عصب بیمار ندارند، برای او عمل گلوکم در شیراز را تجویز می کند.

عمل جراحی گلوکم چگونه انجام می شود؟

در عمل جراحی آب سیاه، چشم پزشک به منظور برداشتن فشار حاصل از افزایش مایع درون چشمی از روی عصب چشم، یک منفذ در اطراف قرنیه ایجاد کرده و به این ترتیب یک کانال جدیدی به منظور خارج شدن مایع اضافه ایجاد می شود. سپس منفذ جدید با لایه نازک و شفافی از ملتحمه پوشانده می گردد. به این ترتیب مایع درون چشمی ایجاد شده از زیر ملتحمه عبور کرده و از چشم خارج می شود.

آیا درمان گلوکم در شیراز با عمل جراحی آب سیاه چشم، یک درمان قطعی است؟

لازم به ذکر است که عمل جراحی آب سیاه تا حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد در کاهش فشار مایع چشمی بر روی عصب موثر می باشد و بیماری آب سیاه چشم را کاملا درمان می نماید. اما گاهی اوقات ممکن است بنابر دلایلی مانند عدم توجه بیمار به توصیه پزشک، منفذ جدید ایجاد شده توسط پزشک، دوباره مسدود شود که در چنین شرایطی هم، امکان درمان وجود دارد و ممکن است پزشک دوباره برای بیمار عمل جراحی دیگری تجویز کند.

آیا عمل های لیزیک چشم برای حذف عینک عوارض دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا کلیک کنید.

آیا عمل جراحی آب سیاه در شیراز درد دارد؟

عمل جراحی آب سیاه در شیراز

خیر، در حین انجام عمل جراحی به دلیل تزریق بی حسی موضعی، بیمار هیچ دردی را حس نخواهد کرد.

بررسی مراقبت های مورد نیاز  بعد از انجام عمل جراحی گلوکم

  • بیماری آب سیاه چشم از جمله بیماری هایی می باشد که حتی پس از انجام عمل جراحی نیز به صورت مرتب نیاز به ویزیت و معاینه پزشک دارد. بنابراین لازم است که بیمار پس از جراحی نیز طی موعد های مقرر که پزشک تجویز می کند ویزیت شود.
  • ایجاد و مشاهده ی یک تورم کوچک سفید رنگ در ظاهر چشم طبیعی بوده و نیاز به نگرانی ندارد
  • پس از عمل جراحی احتمال تاری دید در بیمار وجود دارد که در اکثر موارد حدود یک الی دو هفته رفع می گردد. اما این مشکل گاهی ممکن است تا شش ماه نیز طول بکشد. در صورتی که تحت نظر پزشک باشید، جای نگرانی نداشته و طبیعی می باشد.
  • احساس سوزش و وجود سنگ ریزه و ریزش اشک در چشم تا یک الی دو هفته بعد از عمل جراحی از دیگر احتمالاتی می باشد که ممکن هست بیمار پس از جراحی گلوکوم در شیراز با آن مواجهه گردد.
  • برداشتن بخیه از روی چشم پس از عمل جراحی آب سیاه، باید توسط پزشک یا افراد حاذق در درمانگاه ها صورت گیرد. بنابراین توصیه می شود که هرگز اینکار را به افراد ناشی واگذار نکنید.
  • جهت پیشگیری از وارد آمدن فشار بر ناحیه عمل توصیه می گردد که از خوابیدن بر روی شکم و سمت چشم عمل شده خودداری کنید.
  • لازم است که بیمار باید پس از انجام عمل جراحی گلوکم، طبق توصیه های پزشک دوره نقاهت خود را پشت سر گذشته و از انجام فعالیت سنگین خودداری کنید. البته انجام فعالیت های سبک با مشورت پزشک منعی ندارد.
  • ترجیحاً بیمار باید پس از انجام جراحی، شب ها هنگام خواب به دلیل پیشگیری از وارد آمدن فشار به چشم از محافظ چشمی استفاده کند. البته نا گفته نماند که مدت زمان استفاده از محافظ چشمی بسته به نوع عمل و دستور پزشک می تواند متغیر باشد.
  • هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور شدید خورشید، توصیه می شود که حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

نقش بیمار در روند پیشگیری از ابتلا به بیماری گلوکم در شیراز چیست؟

هر چند که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ارائه روش های نوین درمانی بیماری آب سیاه منجر به نابینایی بیماران نمی گردد، اما بیمار باید مشکل خود را کاملا جدی گرفته و با مراجعه به موقع و انجام معاینه های مرتب مدام تحت نظر یک چشم پزشک باتجربه قرار داشته باشد.

در واقع بیماری آب سیاه در شیراز یک بیماری مزمن چشم است که نیاز به پیگیری جدی و درمان همیشگی دارد که در طول درمان بیمار باید دقیقا مطابق با دستور پزشک داروهای خود را استفاده کرده تا به این ترتیب این معضل او را در معرض کوری قرار ندهد.

عمل جراحی آب سیاه در شیراز

درمان بیماری آب سیاه چشم در شیراز در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

تیم فوق تخصصی ما در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز، آماده ی ارائه ی خدمات چشم پزشکی در زمینه ی آب سیاه چشم، آب مروارید چشم، اصلاح عیوب انکساری (لیزیک چشم برای حذف عینک)، و عمل جراحی زیبایی پلک (بفاروپلاستی) در شیراز، به کلیه عزیزان و همراهان عزیز در شیراز می باشد. افتخار این را داریم که کلیه خدمات چشم پزشکی را با استانداردهای روز دنیا به همشهریان عزیز خود در شیراز و شهرستان های اطراف بدهیم. شما همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت نوبت و مشاوره ی رایگان، به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

چشم پزشکی در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر به سرپرستی دکتر وحید قاسمی فر (فوق تخصص جراحی شبکیه و جراحی پلک) لطفا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *