تست میدان بینایی در شیراز | چشم پزشکی دکتر قاسمی فر

آنچه در این مقاله راجع به تست میدان بینایی در شیراز میخوانید:

  • تست میدان بینایی در شیراز چیست؟
  • تست ماشینی میدان بینایی به چه صورت است؟
  • هزینه ی انجام تست میدان بینایی در شیراز

تست میدان بینایی، شامل آزمونی است که چشم پزشکان به منظور بررسی احتمال وجود برخی اختلالات بینایی مرکزی و محیطی چشم شما ، از آن استفاده می کنند. عواملی نظیر گلوکوم، سکته مغزی، اختلالات عصبی و غیره منجر به کاهش میدان دید می شوند ، به همین دلیل یکی از روش های تشخیص این قبیل بیماری های چشمی، میدان بینایی است. در این مقاله ما تصمیم داریم به طور خلاصه در رابطه با این موضوع صحبت کنیم‌ از شما نیز تقاضا داریم همچنان همراه ما بمانید تا در رابطه با میدان دید و تست آن و همچنین اهمیت و رابطه ی آن با سلامتی چشم ، اطلاعاتی را به شما ارائه بدهیم.

تست میدان بینایی در شیراز چیست؟

میدان بینایی ، محدوده ای است که از یک تصویر در مغز انسان شکل می گیرد. البته لازم به یادآوری است که میدان بینایی متفاوت از میدان دید بوده و  شامل هر تصویری است که از بازتاب نور از آن بر روی شبکیه قرار می گیرد.

معمولا آزمون میدان بینایی ، در مواردی که شما شاهد لکه یا نقطه سیاه در میدان دید خود شوید و یا حس کنید در حال از دست دادن بینایی خود هستید ، به کار می آید. اگر چشم شما دارای میدان دید طبیعی باشد ، دارای گستردگی حدود ۶۰ درجه به سمت داخل و حدود ۱۰۰ درجه به سمت خارج است.

تست میدان بینایی یک روش مناسب برای تشخیص یک سری بیمارهای چشمی است که در آن چشم پزشک از شما می خواهد به یک نقطه زل بزنید و نگاه خود را ثابت نگه دارید. سپس پزشک شئ را در مکان های گوناگون میدان بینایی ، شما حرکت داده و به این شکل زاویه ای که قادر به دیدن و درک شئ مورد نظر باشد همان میدان دید چشمان شما خواهد بود. البته امروزه با توجه به پیشرفت های که در تکنولوژی دنیای پزشکی حاصل شده است زاویه میدان دید، به وسیله دستگاه های کامپیوتری پیشرفته و مدرن با دقت عمل بسیار بیشتر صورت می گیرد.

تست میدان بینایی در شیراز

تست ماشینی میدان بینایی به چه صورت است؟

تست ماشینی میدان بینایی به واسطه دستگاه به نام پرینتر یا نیمکره ای که در آن نقطه های نور بر روی یک صفحه سفید برق می زنند محاسبه می شود. در حال حاضر، تست ماشینی میدان بینایی به دو روش صورت می گیرد، که شامل  پریمتری جنبشی و پریمتری ایستا می باشد. در پریمتری جنبشی یا کینتیک، نقاط نورانی درون نیمکره مشاهده شده و حرکت می‌کنند، به نحوی که تا چشم آن‌ها را ببیند. به این ترتیب میدان دید شما توسط دستگاه ماشینی مورد نظر محاسبه می شود.

اما در پریمتری ایستا جایگاه هر نقطه نورانی ثابت است و از شما خواسته شود که هر گاه آن نقاط را می‌بیند یک دکمه مخصوص را فشار دهد.

البته روش متداول‌ دیگری به نام  پریمتری تحلیلگر میدان دید خودکار هامفری نیز وجود دارد که در آن الگوهای آزمون مرکزی ۲۴ درجه یا ۳۰ درجه در میدان بینایی، بیشتر استفاده می گردد.

تست میدان بینایی در شیراز

هزینه ی انجام تست میدان بینایی در شیراز

انجام تست میدان بینایی در کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر در شیراز

چشم پزشکی در شیراز

کلینیک چشم پزشکی دکتر قاسمی فر، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تیم فوق تخصصی ، آماده ی انجام تمام خدمات در خصوص اصلاح دید و رفع عیوب انکساری چشم در شیراز می باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ی رایگان همواره میتوانید به شماره ی 09023239023 در واتساپ پیام دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *